عید محمد فاروقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ابتدای امسال با ارائه وام توسط بانک های کشاورزی و پست بانک به متقاضیان واجد شرایط در استان، 825 دستگاه انواع تراکتور در حوزه های زراعی، باغی، دام، شیلات و سایر حوزه ها خریداری شده است.
به گفته وی بیشترین پرداخت وام به متقاضیان خرید تراکتور توسط بانک کشاورزی استان انجام شده و پس ازاستان گلستان، استان خوزستان رتبه دوم کشوری را در خرید تراکتور با 600 دستگاه دارد.
وی اضافه کرد: کارگروه مکانیزاسیون کشاورزی استان یک هزار و 900 پرونده با بیش از 800 میلیارد ریال برای خرید تراکتور، کمباین و اداوات دنباله بند به بانک کشاورزی معرفی کرده و تاکنون 932 پرونده منجر به دریافت وام به مبلغ 430 میلیارد ریال شده است.
به گفته وی، اکنون هم 89 پرونده نزد بانک کشاورزی وجود دارد که در قالب آن پرداخت 25 میلیارد ریال به متقاضیان مصوب شده و آماده پرداخت است.
فاروقی افزود: علاوه بر این، کارگروه مکانیزاسیون کشاورزی استان امسال 360 پرونده را به پست بانک استان معرفی کرده که 254 پرونده آن با 115 میلیارد ریال منجربه پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید ماشین های کشاورزی و ادوات دنباله بند شده است.
سال گذشته نیز جهادکشاورزی گلستان با کسب رتبه دوم کشوری در جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی، رتبه اول خرید تراکتور، کارنده و سمپاش و رتبه دوم خرید کمباین؛ در خرید ماشین آلات سنگین کشاورزی هم جزو استان های برتر بود.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر620 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد و 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور نو و فرسوده در بخش تولید و 2600 دستگاه کمباین نو و فرسوده در فصل برداشت محصول های کشاورزی مورد استفاده است.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد آن برپایه کشاورزی، دامپروری و تا حدودی ماهیگیری استوار است.
6204/1860
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.