علی آرمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات تا پنجم دی ماه در گرگان مرکز گلستان ادامه دارد و ورزشکاران مرد و زن 15 استان شرکت کننده برای کسب عنوان قهرمانی با هم رقابت می کنند.
وی بیان کرد: از مجموع ورزشکاران حاضر در این مسابقات، 46 ورزشکار در شطرنج و بقیه در دارت بخت خود را برای موفقیت و مدال آوری آزمایش می کنند.
دبیر هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضاء گلستان به آمادگی تیم استان برای حضور قدرتمندانه در مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: تمرینات ورزشکاران گلستانی از مدتی قبل آغاز شد و امیدواریم با تکمیل روند آماده سازی شاهد کسب موفقیت و مدال آوری بیشتر از سوی آنان در این رقابت ها باشیم.
آرمند ادامه داد: همچنین 3 دوره آموزش توجیهی شطرنج، تغذیه و ورزش پتانک برای 50 شرکت کننده ومتقاضی حضور در این دوره ها با حضور متخصصان حرفه ای و کاربلد برگزار می شود.
وی افزود: رقابت های ورزشی بیماران ام اس برای اولین بار در کشور برگزار می شود که امیدواریم در سال های آینده تعداد رشته های این مسابقات بیشتر و بر کیفیت فنی آن افزوده شود.
به گزارش ایرنا بیماری ام اس یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس می‌شود.
در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن با حمله به مغز و نخاع دوجزء مهم در سیستم مرکزی اعصاب، باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود.
انجمن ورزشی بیماران ام اس زیر نظر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء فعالیت می کند و در اولین تجربه برگزاری مستقل مسابقات ورزشی بیماران ام اس استانهای کشور، هم اینک گرگان میزبان ورزشکاران دو رشته شطرنج و دارت است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.