به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، عیسی کلانتری پس از کسب اطلاع از موضوع ضرب و شتم توله خرس در پارک ملی گلستان، به مدیرکل حراست و بازرسی سازمان دستورداد این موضوع را بررسی و با خاطیان بطور جدی برخورد شود.
13 شهریور ماه امسال یک قلاده خرس قهوه ای به روستای ترجنلی از توابع شهرستان گالیکش در حاشیه پارک ملی گلستان نزدیک شده بود که حین عملیات زنده گیری این توله خرس یکی از اعضای شورای این روستا زخمی شد و بعد از گذشت مدتی کوتاه نیز اعلام گردید که توله خرس تلف شده است و تلاش برای یافتن علت مرگ آن ادامه دارد.
روزهای گذشته نیز فیلمی از ضرب و شتم این توله خرس در فضای مجازی منتشر شد که در آن ماموران محیط زیست پس از ناکام ماندن در زنده گیری خرس با استفاده از تور؛ به کمک تنی چند از اهالی مناطق جنگلی شرق گلستان و با شلیک تیرهوایی حیوان را غافلگیر می کنند که در این بین یکی از روستائیان چند ضربه چوب به بدن خرس وارد می کند.
مدیرکل محیط زیست گلستان روز گذشته با پذیرش قصور ماموران در این زمینه به ایرنا گفت که علت مرگ خرس صدمات ناشی از ضربات چوب دستی روستائیان یا چیزی مشابه آن نبوده و مطابق نظریه دامپزشکی حیوان مشکوک به بیماری هم بوده است.
به گزارش ایرنا 12 شهریور ماه گذشته با دریافت خبری مبنی بر نزدیک شدن یک قلاده خرس قهوه ای به حاشیه روستای ترجنلی از توابع شهرستان گالیکش ماموران یگان حفاظت پارک ملی گلستان در محل حضور پیدا کردند اما موفق به زنده گیری حیوان نشدند.
روز بعد از این واقعه با تماس یکی از اعضای شورای روستای ترجنلی مبنی بر مشاهده مجدد خرس؛ ماموران به محل مراجعه و با استفاده از دستگاه پرتاب دارت بیهوشی و دیگر اقدامات حیوان را زنده گیری کردند.
این خرس پس از زنده گیری و در مسیر انتقال به مرکز نگهداری حیات وحش گناره تلف شد که مسئولان محیط زیست به استناد گزارش اولیه دامپزشکی علت اصلی مرگ را ابتلای حیوان به بیماری هاری نوع A اعلام کردند.
3091 /1648
تنظیم : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.