به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از دفتر امام جمعه گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از بخشداران استان افزود: با این سبک توزیع یارانه که حتی سرمایه داران نیز از آن به نوعی بهره می برند، مخالف هستم، نباید با کارهای نادانسته به کشور ضربه بزنیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به کسانی که درآمدی ندارند باید کمک شود ولی بدون شک همه جمعیت ایران نیازمند یارانه نیستند، این سبک توزیع باعث شده تا ما چند سال پول مملکت را بیرون بریزیم.
آیت الله نورمفیدی با گله از اینکه روستاهای ما در گذشته اهل تولید بودند ولی اکنون دست به سمت شهر دراز می کنند، ادامه داد: باید روستاها را به سمت مولد بودن ببریم تا دولت نیز بتواند کمک بیشتری کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه هیچ کشوری بدون مردم نمی تواند پیشرفت کند، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که از تمام درآمد کشور 90 درصد آن خرج هزینه های جاری می شود و این فاجعه است، زیرا فقط 10 درصد برای پیشرفت کشور می ماند.

**در گلستان مشکل آب داریم
آیت الله نورمفیدی همچنین با یادآوری مشکل استان در بخش آب گفت: این مشکل اساسی در همه بخش ها است و برای رفع آن باید تلاش بیشتری شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که آیا درست است از زیر زمین آب بکشیم و در زمین شالی کاری بریزیم، اضافه کرد: باید بخش کشاورزی و استفاده از آب را در مسیر کشت محصولات کم آب طلب و نیز جلوگیری از هدر رفت آب سوق داد.
امام جمعه گرگان بر فرهنگ سازی در این بخش تاکید کرد و افزود: نباید کاری انجام داد که مردم دلسرد شوند، باید زمینه های تشویق را فراهم کنیم لذا باید مسئولان دست به دست هم دهند، تا مردم نیز در کنار دولت به فکر حل مشکلات باشند.
آیت الله نورمفیدی بااشاره به آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاوزری و هدر رفت بالای آب در این بخش تاکید کرد: این اقدامات از دست دادن سرمایه است و باید برای آن چاره اندیشی شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عمل صالح بخشداران را توسعه روستا و وادار کردن مردم به تلاش و کوشش دانست و گفت: نباید این انتظار باشد که دولت همه مشکل ها را حل کند، هیچ دولتی نمی تواند این کار را انجام دهد، وضع پولی دولت هم که مشخص است.
آیت الله نورمفیدی دهیاران هر منطقه را به عنوان نماینده دولت دانست و با بیان اینکه دولت مسئولیتی بر دوش شما گذاشته شده و باید تا حد توان به نحو احسن انجام دهید، اظهار کرد: اجرای مسئولیت ها عمل صالح برای یک مسئول است.
امام جمعه گرگان گفت: مهمترین وظیفه شما آگاهی دادن به مردم است و اگر اطلاعات با زبان خوب بیان شود مردم آن را می پذیرند.
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به ساخت زائر سرای گلستان در مشهد که اخیرا کلنگ آن به زمین زده شد ،اشاره کرد و افزود: این زائر سرا برای استان گلستان بوده و برای شخص خاصی نیست و باید تلاش کنیم در کوتاه ترین زمان احداث و به بهره برداری برسد.
.3014/1648
تنظیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.