به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا ساوری روز سه شنبه در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان اظهارداشت: طرح کاداستر در شهرها اجرایی شده است درحالی که دست اندازی و تصرفات غیرقانونی در خارج از شهرها و روستاها صورت می گیرد.
به گفته وی؛ اگر می خواهیم دست اندازی ها به حداقل برسد باید این طرح به صورت جامع و به صورت تلفیقی در روستا و شهر اجرایی شود.
وی اضافه کرد: بخشی از دست اندازی ها به اراضی ملی و منابع طبیعی به علت نیاز مردم به بودن در کنار طبیعت است و باید برای این نیاز نیز چاره اندیشی شود.
ساوری با بیان اینکه نقش دستگاه‎های کنترلی و نظارتی با اهمیت است، گفت: مهم‌ترین دستگاه‎ها در حوزه برخورد و پیشگیری از تصرفات، دادستانی و در ادامه سازمان بازرسی کشور و استان‎ها، حراست‎ها و حفاظت‎ دستگاه‎های ذی‎ربط هستند.
به گزارش ایرنا سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی با حضور کارشناسان 7 استان مازندران، گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی، البرز و گلستان از امروز در گرگان آغاز شد.
این گردهمایی دو روزه است و کارشناسان در قالب 7 کارگاه (پنل) تخصصی درباره تصرفات غیرقانونی و راهکارهای پیشگیری از آن در استان های مختلف بحث و تبادل نظر می کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.