براساس اعلام دادگستری به ایرنا سردار علی اکبر جاویدان صبح پنجشنبه در نشست مشترک انتظامی – قضایی استان اظهارداشت که تعامل خوبی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان برقرار است.
رئیس دادگستری کل گلستان نیز از ابلاغ الکترونیکی 32 درصد اوراق قضایی در استان خبر داد و گفت: این رقم تا پایان شهریورامسال به 50 درصد خواهد رسید.
هادی هاشمیان با بیان اینکه سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی ( ثنا ) از نیمه دوم پارسال در استان راه اندازی شده است ، افزود: بررسی ها نشان می دهد 80 درصد اوراق قضایی مانند ابلاغ ، اخطار و احضار که از سامانه ثنا به حساب کاربری قضایی افراد ارسال می گردد، توسط خود فرد مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: در ابلاغ کاغذی، امکان نرسیدن اوراق قضایی به طرفین پرونده زیاد است وهمین امرسبب تجدید وقت رسیدگی پرونده به دلیل حضور نیافتن طرفین در دادگاه می شود.
به گفته وی، سامانه ثنا علاوه بر کم کردن کار نیروی انتظامی برای ابلاغ اوراق قضایی و صرفه جویی در هزینه ها ، حریم شخصی افراد را نیز حفظ می کند.
هاشمیان در ادامه به تعامل خوب دادگستری و نیروی انتظامی در استان اشاره کرد و گفت: این همراهی و تعامل در سال گذشته سبب کاهش برخی جرائم و اجرای بهتر برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در استان شد.
وی یادآور شد که در این نشست های مشترک ، طرفین اشکالات و ایرادات را مطرح و برای رفع آن، راهکار ارائه می کنند که تا کنون نتایج خوبی داشته است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.