به گزارش خبرنگار ایرنا، ستار بردی فجوری عصر دوشنبه درجلسه نهضت سوادآموزی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، برلزوم همکاری و تعامل بیشتر مدیران، دهیاران، شوراها و خانواده ها برای ریشه کنی بیسوادی دراین استان تاکید کرد.
وی گفت: آمار بیسوادی گلستان براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390حدود 103 هزار نفر بود که باتلاش های انجام شده در امر سواد آموزی، اکنون این آمار به 68 هزارو 800 نفر رسیده است.
فجوری، بدون اشاره به نرم کشوری، اضافه کرد: هم اکنون استان گلستان در امر سوادآموزی از میانگین نرم کشوری بالاتر است.
وی تصریح کرد: در بین شهرستان های استان گلستان، فعالیت های نهضت سوادآموزی در گنبدکاووس بسیار خوب بوده است.
به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های انجام شده درحوزه سواد آموزی این شهرستان، گفت: امسال تلاش می شود با برطرف کردن نقاط ضعف و با بسیج همه امکانات و نیروها تعداد بیشتری از بیسوادان بویژه درمناطق مرزی و روستایی جذب کلاس های سواد آموزی شوند.
فرج الله رزاقی، کمبود وسیله نقلیه را از مشکلات حوزه سواد آموزی دانست و افزود: بعد مسافت بین روستاها و کمبود وسیله نقلیه سبب شده تا آموزشیاران و معلمان کمتر به روستاهای دور افتاده برای آموزش اعزام شوند.
به گزارش ایرنا، حمید سالمی بخشدار داشلی برون و آخوند مدد هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون بخشدار داشلی برون نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته درحوزه سوادآموزی، برلزوم توجه ویژه به اختصاص اعتبارات، تامین وسیله نقلیه و ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش این بخش به اداره تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، حاجی قربان شیری قابوس، کارشناس سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های سوادآموزی، گفت: در سال 95 تعداد 410 نفر جذب کلاس های سواد آموزی شدند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته درحوزه سوادآموزی، برلزوم تلاش مضاعف و بکارگیری همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت علما و روحانیون و طلاب مدارس دینی در امر آموزش بیسوادان تاکید کرد.
علی باقرزاده، گفت: دولت علاوه بر در اختیار گذاشتن کتاب و لوازم التحریر رایگان، به ازای آموزش هر بیسواد مبلغ پنج میلیون ریال به آموزش دهنده و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال به سوادآموز درصورت قبولی پرداخت می کند.
وی افزود: امروز تنها راه ریشه کنی بیسوادی استفاده از ظرفیت های بومی و محلی است که با شیوه های مختلف آموزشی بتوانند به افراد گروه سنی 10 تا 49 سال سواد خواندن و نوشتن یاد دهند.
باقرزاده به مساله جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز اشاره کرد و گفت: هر گونه جذب و استخدام آموزشیاران نیازمند تصویب قانون توسط مجلس شورای اسلامی است اما آندسته از آموزشیارانی که طی سال های 79 تا 91 با نهضت سوادآموزی همکاری داشتند درصورت کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش، در اولویت استخدام قرار دارند.
سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به استان گلستان دو روزه است که امروز بازدیدی از چهار شهرستان مرزی بندرترکمن، گمیشان، گنبدکاووس و مراوه تپه داشته و فردا سه شنبه نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس شرکت می کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.