به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز دوشنبه درجلسه هماهنگی دهه بهداشت و نکوداشت مساجد، اظهار داشت: هر ساله در دهه آخر ماه شعبان مراسم غبارروبی و بهداشت مساجد با همکاری امامان جماعت، هیات امنا و پایگاه بسیج و نیز برخی ادارات و نهادها انجام می گیرد.
وی، سمپاشی و نظافت مسجد و آشپزخانه آن، شستشوی فرش ها، غبارروبی کتابخانه، نصب کپسول آتش نشانی و صدور کارت سلامت برای آشپرها را از جمله اقدامات در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد ذکر کرد و خواستار همکاری ادارات و نهادها با هیات امنای مساجد دراین خصوص شد.
حجت الاسلام فتحی، اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه، مرکز بهداشت، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف و بخشداری ها از جمله ادارات همکار در طرح غبارروبی مساجد هستند ضمن اینکه انتظامی نیز تامین امنیت مساجد درماه مبارک رمضان و بویژه در شب های قدر را برعهده دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون 105 باب مسجد ویژه اهل تشیع و 392 مسجد ویژه اهل سنت در مناطق شهری و روستایی شهرستان گنبدکاووس فعال است و مراسم غبار روبی آنها انجام می شود.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، حدود نیمی از جمعیت آن را اهل سنت بویژه ترکمن ها تشکیل می دهند.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.