به گزارش خبرنگار ایرنا سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در مراسم آغاز طرح نوروزی پلیس استان اظهارداشت: شعار نیروی انتظامی در نوروز سال 96، 'آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی' است.
وی یادآور شد: امنیت ترافیک و امنیت انتظامی 2 محور اصلی فعالیت نیروی انتظامی در طرح نوروزی است، هر سال شاهد افزایش حجم مسافران هستیم و در این خصوص برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا مردم ضمن همکاری با پرسنل همکار در این طرح، سفری آرام، ایمن و مطمئن داشته باشند.
سردار جاویدان گفت: شعار ترافیکی ایام نوروز پرهیز از خطر و آرامش در سفر است که آرامش و امنیت در گرو ضابطه مندی مردم است.
فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه استان ما مهمان پذیر است، افزود: در تعطیلات نوروزی بابد بستر ایمن برای حضور مسافران در استان فراهم شود و این امر نیازمند تعامل و همکاری جمعی است.
وی در خصوص تلفات جاده ای نوروز گذشته نیز اظهارداشت: متاسفانه در نوروز 95 آمار تلفات بالا بود و 28 نفر در استان جان خود را از دست دادند که 90 درصد آنان هم استانی های ما بودند که باید برای کاهش تلفات حوادث تلاش بیشتری انجام گیرد.
سردار جاویدان افزود: مهمترین دلیل وقوع حوادث رانندگی، عجله و شتاب، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی است.
وی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با رانندگی های خطرساز اظهارداشت: رسیدگی سریع به حوادث ترافیکی در ایام نوروز در دستور کار پلیس قرار دارد و مسافران هم خود را ملزم به رفتار قانونی کنند.
رئیس پلیس راهور گلستان هم گفت: هدف از اجرای طرح، هماهنگی اقدامات ترافیکی و بهره ‌گیری هدفمند با تمامی امکانات و فرصت‌ های موجود در استان به منظور ایجاد سفری ایمن برای مردم استان و مسافران نوروزی است.
سرهنگ ایوب شرافتی افزود: هماهنگی و نظم در اقدامات ترافیکی و تسهیلات سفر باعث کاهش سوانح جاده‌ ای شده و انسجام در اقدامات امدادی و خدمات ‌رسانی را در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: در کنار اقدامات پلیس و دیگر دستگاه ‌های خدمات‌ رسان نقش خود مردم و رانندگان در کاهش حوادث و اتفاقات نوروزی یک اصل مهم است که امیدوارم در نوروز امسال شاهد کاهش تلفات جاده ‌ای و حوادث سفرها باشیم.
سرهنگ علی عبدی رئیس پلس راه گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 285 نفر نیرو و 93 دستگاه خودرو در اجرای این طرح فعالیت دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان نیز اظهارداشت که در بخش حمل و نقل جاده ای 70 شرکت مسافربری، 1800 دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل جاده ای و 3300 راننده در این طرح حضور دارند.
مهدی میقانی افزود: در بخش راهداری، 40 اکیپ در قالب 400 نفر و با 160 دستگاه انواع ماشین های راهداری سبک و سنگین خدمات خود را در این طرح ارائه می دهند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور از مناطق گردشگرپذیر در ایام نوروزی است، علاوه بر آن مسیر بسیاری از زائران حرم امام رضا (ع) است که مسیر تهران - گرگان - مشهد را انتخاب می کنند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست **انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.