به گزارش شنبه خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی خیرخواه در جمع ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان افزود: ائمه جمعه باید همانند امام راحل که ساده زیست بودند، خود نیز ساده زیستی را در عمل نشان داده و از سوی دیگر مردم را به ساده زیستی و تقوا دعوت کنند.
وی اظهار داشت: نماز جمعه یک نماز و جایگاه معمولی نیست بلکه این جایگاه یک منصب حکومتی است و امام راحل به خوبی از آن به عنوان دژ محکم، دشمن شکن، نماز پرصلابت و فریضه الهی وحدت بخش یاد کرده اند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه باید به مسائل روز جهان اسلام و مسائل داخل و خارج کشور آگاه باشند و از تریبون های نماز جمعه مردم را نیز آگاه کنند و همچنین باید به عنوان کارشناسان دین به اوضاع و احوال جهان اشرافیت داشته باشند.
خیرخواه با تصریح بر اینکه ائمه جمعه باید ارتباط مستمر با جوانان و نوجوانان داشته باشند، افزود: وظیفه داریم به عنوان حافظان و مرزبانان اعتقادی جامعه از باورهای دینی مردم نگهبانی کنیم، نقشه های دشمن را بشناسیم و از آن غفلت نکنیم.
وی تصریح کرد: تریبون های نماز جمعه باید در واقع رسالت تربیتی و تعلیمی داشته باشند بطوری که وقتی مردم به نماز جمعه می آیند، مشکلاتشان را فراموش کنند.
وی با تاکید بر مطالعه ائمه جمعه در قبل از حضور در این میعادگاه بزرگ عاشقان الهی، عنوان کرد: هر قدر بتوانیم باورهای اعتقادی مردم را تقویت کنیم، در توسعه عقاید اسلامی موفق تر بوده ایم و در واقع نمازهای جمعه رسالت علمی و آموزشی بسیار بالایی دارند و باید نماز جمعه کلاس درس و آموزش برای عموم مردم باشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور روحانیون اهل سنت در استان های گلستان و گیلان خاطرنشان کرد: امامان جمعه امین مردم و مرهم راز و اسرار آنان از قدیم بوده اند اما امروزه این نقش کمرنگ شده است.
3014/6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.