مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: با توجه به قابلیت‌های فرودگاه کلاله مانند باند مناسب، برج مراقبت، شرایط آب و هوایی مساعد منطقه و همچنین ضرورت تربیت خلبان‌های توانمند و ماهر، دوره آموزش هوانوردی عمومی در این فرودگاه برگزار می شود.

علی متانت اظهار داشت: مذاکرات اولیه با دانشگاه علمی - کاربردی انجام شده و با توجه به علاقمندی و استقبال بخش خصوصی تلاش می‌کنیم اولین دوره این آموزش ها امسال برگزار شود.

وی همچنین گفت: با تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات اجرایی ساخت دیوار حفاظتی فرودگاه کلاله به طول حدود ۱۲ کیلومتر امسال به پایان می‌رسد.

**

فرماندار گرگان با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح فاصله‌ گذاری هوشمند اجتماعی از ۲۳ فروردین گفت: اجرای دستورالعمل های بهداشتی از اولویت های ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اصناف متخلف در صورت تمکین نکردن، پلمب خواهند شد.

محمد حمیدی اظهار داشت: در ۲ روز اول اجرای مرحله دوم این طرح ۶۱ بازدید توسط اکیپ نظارتی با محوریت بهداشت و با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت و پلیس اماکن گرگان انجام شد.

**

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در راستای طرح مکانیزاسیون کشاورزی، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزه کردن مزارع شیلاتی استان اختصاص یافت.

سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: هدف از اختصاص این تسهیلات، رونق گرفتن مزارع شیلاتی به خصوص ارتقای سیستم هوادهی و بهبود فیلتراسیون مزارع پرورشی در حوزه شیلات و آبزی پروری و همچنین بهبود فرایند تغذیه و خوراک‌دهی است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف شیلات در سال جهش تولید، رشد کمی و کیفی محصولات شیلاتی استان است که مکانیزاسیون مزارع آبزی پروری نقش بسزایی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

**

محیط بانان اداره محیط زیست گرگان یک متخلف را حین شروع به شکار در مناطق جنگلی این شهرستان در نوار جنگلی روستای تقرتپه دستگیر کردند.

در بازرسی از وسایل و تجهیزات این شکارچی، یک قبضه اسلحه شکاری دولول دارای جواز حمل و سلاح سرد کشف و ضبط شد.

**

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از معرفی و تولید محتوا برای بیش از ۴۲۰ جاذبه گردشگری استان در فضای مجازی با هدف تشویق بیشتر مردم به ماندن در خانه و کاهش سفر خبر داد.

احمد تجری اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت خودداری از سفر، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، مناسب‌ترین راه برای آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف از جمله گلستان است.

وی افزود: این محتواهای فرهنگی شامل معرفی بازی‌های بومی و محلی، جاذبه‌های گردشگری، بناها و بافت‌های تاریخی، مشاهیر استان و سایت‌های گردشگری است.

**

مسوول دفتر نماینده ولی‌فقیه در گلستان از توزیع ۵ هزار سبد مواد غذایی در راستای اجرای رزمایش مواسات و احسان در این استان خبر داد.

رضا جعفری اظهار داشت: این رزمایش پس از شناسایی نیازمندان با همکاری امامان جماعت، هیات امنای مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز خیریه و نیکوکاری برای خدمات‌رسانی به اقشار مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول این رزمایش که تا عید فطر ادامه دارد، بسته‌های غذایی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

**

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: سارق آهن آلات راه آهن اینچه برون دستگیر شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود: این فرد ۱۰ قطعه ۱۰ کیلویی از ریل راه آهن را سرقت کرده و در حال خالی کردن در منزل خود در شهر اینچه برون بود که توسط مرزبانان دستگیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.