ایوب میرشاهی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اسفند، چهار هزار و ۸۱۶ سفر انجام شده که نسبت به هفته قبل ۵۰ درصد کمتر شد.

به گفته ولی در این مدت ۷۰۸ سفر با اتوبوس، ۵۳۹ سفر با مینی بوس و ۳ هزار و ۵۶۹ سفر با سواری انجام شد که هر کدام به ترتیب نسبت به هفته قبل ۴۰، ۷۴ و ۴۴ درصد کاهش یافت.

وی گفت: هفته گذشته ۲۶ هزار و ۲۹۹ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی گلستان جا به جا شدند که ۱۴ هزار و ۱۵۴ نفر با سواری، ۸ هزار و ۴۳۲ نفر با مینی بوس و ۳ هزار و ۷۱۳ نفر از طریق اتوبوس سفر کردند که این تعداد نسبت به هفته قبل نشان دهنده کاهش ۳۱ درصدی است.

میرشاهی پیش بینی کرد تا زمان فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، روند کاهش جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: اکنون جابجایی مسافر از گلستان به سیستان و بلوچستان، اهواز، فارس، خراسان رضوی و کرمانشاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیل و یا محدود شده است.

گلستان ۳۹ شرکت و شعبه اتوبوسرانی با ۲۱۹ دستگاه اتوبوس و ۷۰۰ راننده دارد که در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۵۰ مسیر را سرویس دهی می کنند.

استان گلستان سه مسیر ورودی اصلی شامل جنگل گلستان واقع در شرق استان ، شاهرود - آزادشهر در جنوب استان و گلوگاه - بندرگز در غرب مازندران دارد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین از ایمن سازی پایانه ها و دفاتر شرکت های حمل و نقل مسافری عمومی با استفاده از اقلام ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: اتوبوس ها، مینی بوس‌ها و سواری‌ها قبل از هر سفر ضدعفونی و ایمن می شوند.

وی افزود: علاوه بر آن اطلاع رسانی رعایت نکات بهداشتی فردی و گروهی در سالن های مسافربری به طور مستمر انجام می شود.

به گفته وی، طبق هماهنگی با مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی استان، سلامت مسافرانی که با اتوبوس وارد گلستان می شوند در بدو ورود بررسی خواهد شد.

تاکنون ۷۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در گلستان جان خود را دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.