به گفته احمدرضا آدینه و سید غلامرضا قاضوی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری‌های آزادشهر و گالیکش در شرق گلستان، بر اساس دستور ابلاغی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ورود خودروهای غیربومی از استان‌های سمنان و خراسان شمالی به این استان با محدودیت تردد مواجه است.

در گالیکش، یک تیم بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی در ابتدای مسیر پارک ملی گلستان از سمت خراسان شمالی مستقر شده و محدودیت‌های ورود به این استان را اعمال می‌کند و در آزادشهر هم، یک تیم بهداشتی در پلیس راه تیل آباد در جاده آزادشهر به شاهرود (خوش ییلاق) مستقر شده و به جز خودروهای ترانزیتی از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان جلوگیری می‌شود.

 محدودیت تردد در مسیر جنگل گلستان از روز گذشته و در مسیر خوش ییلاق از امروز( شنبه) آغاز شده است.

​گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

**

کاشت ۲۲۳ اصله نهال در مراوه‌تپه

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه گفت: به مناسبت هفته درختکاری از محدوده فرمانداری تا بلوار شهید سپهبد سلیمانی این شهرستان ۲۲۳ اصله نهال سازگار با منطقه با هدف توسعه فضای سبز کاشته شد.

فرشید رحمانی افزود: این شهرستان مرزی ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگلی و بقیه مرتعی محسوب می‌شود و از مجموع مساحت عرصه‌های جنگلی شهرستان، هفت هزار هکتار آن جنگل پهن برگ طبیعی، ۳۳ هزار هکتار  جنگل دست‌کاشت و عموما از گونه سوزنی‌برگ و پهن برگ و هفت هزار هکتار نیز رویشگاه پسته طبیعی یا وحشی است.

فرماندار مراوه تپه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر مشاهده نشدن هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان، گفت: بر اساس هشدار جدی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و پزشکان و مسئولان بهداشتی کشور و استان نسبت به طولانی بودن دوره پنهان ویروس کرونا و احتمال شیوع آن، از مردم درخواست دارم در هفته جاری نیز با دقت بیشتر اصول بهداشت فردی را رعایت و قرنطینه خانگی خود را حفظ کنند. 

امانگلدی ضمیر به مردم توصیه کرد همچنان هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و در خانه‌های خود بمانند و از پذیرش وابستگان و دوستان از سایر شهرستان‌ها خودداری و از سفرهای غیرضروری و حضور در مجامع و معابر پرهیز کنند.

وی از خوجه دردی آخوند غراوی امام جمعه مراوه تپه به دلیل همکاری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با برگزار نکردن نمازجمعه این هفته اهل سنت شهرستان قدردانی کرد.

**

دستگیری سارق منازل مسکن مهر مینودشت

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری سارق حرفه‌ای و اعتراف وی به ۲۰ فقره سرقت منازل مسکن مهر در مینودشت خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار روح‌الامین قاسمی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل مسکن مهر مینودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری ۱۱ شهید رجایی قرار گرفت.

وی اظهارداشت: ماموران پس از بررسی شیوه و شگرد سرقت‌ها و انجام تحقیقات میدانی گسترده موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای سابقه‌دار شده و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیات غافلگیرانه وی را در حین سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: متهم در تحقیقات اولیه ماموران و مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس، به ارتکاب ۲۰ فقره سرقت از منازل مسکن مهر در مینودشت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

**

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در گنبدکاووس 

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از تشدید فعالیت‌های انتظامی در قالب طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبرداد و گفت: به منظور جلب رضایت و افزایش امنیت اجتماعی و روانی شهروندان طرح پاکسازی نقاط آلوده با بسیج نیروها و امکانات در شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری پلس، سرهنگ محمود علی‌فر با اشاره به استمرار اجرای این طرح تا پایان سالجاری، افزود: با اجرای این طرح ۶ خرده فروش موادمخدر و معتادپرخطر و ۹ متهم تحت تعقیب دستگیر شدند و ماموران ۱۹ فقره انواع سرقت، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و ۷۶ قلم لوازم آرایشی غیرمجاز را کشف کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.