به گزارش خبرنگار مهر، عیسی بابایی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: بنا داشتیم جشن نیکوکاری امسال را به صورت نمادین در ۱۴ اسفند در سطح مدارس، در ۱۵ اسفند در میادین اصلی شهرها و در ۱۶ اسفند در مصلی های نماز جمعه برگزار کنیم که این امر تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک های حضوری لغو شد، افزود: تصمیم گرفته شد که با همکاری سازمان دانش آموزان کلیپ ها و شعارهایی را برای دانش آموزان آماده کرده و درگاه اینترنتی خاص این کار را به آنها آموزش دهیم.

بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال پایگاه های حضوری نداریم از مردم تقاضا داریم که کمک های خود را به شماره حساب یا درگاه ussd اعلام شده واریز کنند.

وی گفت: از سیاست های کمیته امداد الکترونیکی شدن جمع آوری زکات و صدقات و کمک ها بود و ویروش کرونا فرصتی شد تا این عمل اتفاق بیفتد.

بابایی تصریح کرد: سال گذشته چهار میلیارد تومان کمک در جشن نیکوکاری جمع آوری شد و امسال پیش بینی می کنیم که با ۵۰ درصد رشد به ۶ میلیون تومان برسد.

وی با بیان اینکه شعار امسال «عید را به خانه هایشان ببریم» است، تصریح کرد: همچنین ۱۶۳ هزار صندوق جمع آوری صدقه در استان داریم که در ۱۱ ماهه امسال ۵۳ میلیارد ریال درآمد داشته اند.

بابایی با اشاره به اینکه برون سپاری مراکز نیکوکاری در دست انجام است و در شهرستان رامیان این عمل اتفاق افتاده، گفت: ۱۳۰ مرکز نیکوکاری داریم که دو میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان درآمد داشته اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان تصریح کرد: ۳۵ هزار صندوق تاکنون به مراکز نیکوکاری واگذار شده و این روند تا برون سپاری همه صندوق ها ادامه دارد.

وی تأکید کرد: در جمع آوری صدقات هم به سمت صدقه الکترونیکی رفته و مردم می توانند با ارسال پیامک خالی به شماره ۸۸۷۷ صدقات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1369907
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.