مهدی رضایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: علاقه برخی شهروندان به نگهداری حیات وحش در منازل در ایام نوروز سبب شده تا همه ساله در روزهای منتهی به پایان سال، شاهد رونق  عرضه، خرید و فروش گونه‌های جانوری توسط برخی مراکز پرنده فروشی و افراد سودجو در استان باشیم.

وی افزود: تجارت غیرقانونی حیات وحش برای خریدار و فروشنده بر اساس قانون جرم و مستوجب مجازات حبس یا جزای نقدی است.

وی گفت: علاوه بر آن، نگهداری گونه های حیات وحش در محیط های بسته و خانگی نیز بقای نسل این گونه ها را با تهدید و صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان به متصدیان پرنده فروشی و مراکز نگهداری و خرید و فروش حیوانات وحشی در استان هشدار داد از هر گونه‌ عرضه و خرید و فروش گونه های جانوری وحشی خودداری کنند.

رضایی گفت: پرنده فروشی ها و مراکز نگهداری موقت حیات وحش در طول سال به صورت مستمر توسط کارشناسان حیات وحش و مامورین یگان حفاظت گلستان مورد پایش قرار می گیرند و تذکرات لازم برای منع خرید فروش گونه های جانوری به آنان داده می شود.

وی اضافه کرد که از هفته آینده فعالیت تیم های گشت سیار در تمام شهرستان ها فعال می شود تا در صورت هر گونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

رضایی از شهروندان وعلاقه مندان به حیات وحش خواست ضمن خودداری از خرید گونه های جانوری، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به اطلاع ادارات محیط زیست برسانند و یا با شماره تلفن های ۳۲۵۲۴۴۶۱ و ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.