احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: حضور گلستان در این نمایشگاه فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‎تر فرهنگ، هنر، ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری نگارستان ایران است.

تجری خاطرنشان کرد: با توجه به تلفیق دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، گلستان امسال با ظرفیت متفاوتی در این نمایشگاه حضور خواهد یافت، تا بتواند معرفی مناسب و شایسته‌ای از پتانسیل‌های این استان برای فعالان و علاقه‌مندان به گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که گلستان در فضایی به مساحت بیش از ۷۰۰ مترمربع در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور می‌یابد، عنوان کرد: حدود ۱۰۰ نفر در ۳۹ غرفه شامل ۱۹ غرفه صنایع‌دستی و ۲۰ غرفه تأسیسات گردشگری از همه شهرستان‌ها در بخش نمایشگاهی استان حضور خواهند داشت.

تجری گفت: در این نمایشگاه فعالان بخش خصوصی، انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری، جامعه هتلداران، انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، هنرمندان صنایع‌دستی و بخش خصوصی استان با اداره‌کل همراه خواهند بود.

وی تأکید کرد: امسال شهرداران شهرهای مختلف گلستان برای مشارکت هرچه بهتر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی به این نمایشگاه دعوت شدند که شهرداری‌های گرگان و علی آبادکتول برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و ظرفیت‌های خود را در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی به نمایش می‌گذارند.

تجری تصریح کرد: رونمایی از پرتال گردشگری گلستان، رونمایی از پوستر و برگزاری پنل تخصصی معرفی سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی استان و حضور مشعل این گردهمایی ازجمله برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه در سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران، ۲۷ هنرمند این استان در قالب ۱۹ غرفه به عرضه محصولات شاخص استان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: سوزن‌دوزی ترکمن، پوشاک سنتی، تراش سنگ، لباس محلی اقوام، نقاشی پشت شیشه، حصیربافی، نساجی سنتی، چادرشب بافی، خراطی چوب، چرم‌دوزی، جاجیم‌بافی، میناکاری روی سفال و رودوزی‌های سنتی ازجمله رشته‌هایی هستند که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است که سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری برپا می‌شود و بخش نمایشگاه استان گلستان در سالن ۳۸B از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای عموم بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1349520
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.