طرح های بهره برداری شده در این شهرک شامل اجرای شبکه داخلی توزیع گاز به طول ۲۵ کیلومتر، تامین روشنایی معابر به طول ۳ هزار و ۴۰۰ متر، اجرای تک جدول بلوار به طول ۲.۵ کیلومتر، اجرای بیس و آسفالت معابر به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ایجاد شبکه توزیع آب به طول ۱.۵ کیلومتر است.

همچنین در حاشیه این مراسم، عملیات ساخت سایت ۲ کارخانه داروسازی در فضای یک هزار و ۷۰ متر مربع با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شد.

زمان ساخت و تکمیل این کارخانه ۲۴ ماه پیش بینی شده که با بهره برداری از آن، برای ۵۰ نفر اشتغال خواهد شد.

این کارخانه داروسازی ظرفیت اسمی تولید سالانه ۱۰۰ هزار واحد کپسول ژلاتینی نرم و ۱۰۰ هزار واحد کپسول ژلانتینی سخت و تولید ۵ میلیون واحد شربت و محلول را دارد.

به گفته وی مسوولان شرکت شهرک های صنعتی گلستان، هم اکنون در شهرک صنعتی هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اترک، یک واحد تولیدی مشغول بهره برداری است و ۳۰ تا ۴۰ درخواست و قرارداد دیگر از سوی سرمایه گذاران نیز منعقد شده است.

ایجاد این منطقه ویژه صنعتی در فاصله ۲۵ کیلومتری گمرک و مرز اینچه برون گنبدکاووس، مرداد ماه سال ۱۳۸۴ با هدف جبران عقب ماندگی‌های بخش صنعت این استان به تصویب رسید  تا فرصتی برای توسعه صنعتی و اقتصادی گلستان باشد.

موقعیت جغرافیایی این شهرک صنعتی ۱۰۰۰ هکتاری و قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب با دسترسی آسان به جاده ترانزیتی، راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، بندرهای ترکمن و خواجه نفس و فرودگاه بین المللی گرگان و برخورداری از تسهیلات واگذاری زمین صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله مزیت‌ها و تسهیلات پیش بینی شده برای منطقه ویژه اقتصادی اترک بوده که رفع موانع زیر ساختی آن برای توسعه صنعت استان ضروری است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.