احمد تجری روز سه‌شنبه در بیست و سومین نشست تخصصی بسته‌بندی و راهکارهای تجاری‌سازی صنایع دستی که با حضور هنرمندان استان گلستان در سالن همایش موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت:‌ این استان با توجه به پیشینه تاریخی و تنوع اقوام، هنرمندان توانمندی در حوزه صنایع دستی دارد که باید زمینه معرفی هنر آنان در عرصه‌های ملی و بین المللی فراهم شود.

وی افزود: فعالیت در مسیر تجاری‌سازی مهمترین راهکار برای بهبود وضعیت موجود صنایع دستی استان گلستان است و این شاخص بر اساس ارزیابی های انجام گرفته از نیازهای هنرمندان صنایع دستی گلستان توسط متخصصان و فعالان این حوزه به دست آمده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: تمام مراحل تولید، فروش و شناسنامه‌دار کردن محصولات صنایع دستی در فرایند تجاری‌سازی مورد توجه قرار می‌گیرد و به طور قطع فعال کردن این فرآیند باعث حرفه‌ای‌تر عمل کردن در زمینه معرفی و فروش آثار دست هنرمندان استان می‌شود.

تجری اظهارداشت: رونق عرضه و فروش محصولات صنایع دستی باعث می‌شود تا هنرمندان بیشتری به تولید محصولات صنایع دستی روی آورند که خود نقش مهمی در رونق چرخه اقتصاد و افزایش اشتغالزایی در استان خواهد داشت.

وی گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان و هنرمندان صنایع دستی و اساتید دانشگاهی در حال تدوین نقشه راه تجاری‌سازی صنایع دستی گلستان هستیم تا بعد از تصویب نهایی، جنبه اجرایی پیدا کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود:‌ برگزاری نشست آموزشی امروز با هدف افزایش آگاهی هنرمندان حوزه صنایع دستی با بحث تجاری‌سازی محصولات برای عرضه بهتر در بازارهای داخلی و خارجی انجام شد.

در ایننشست،  امیرعلی حسینی‌بای استاد حوزه کارآفرینی به عنوان سخنران بخش تخصصی این کارگاه آموزشی مباحث مربوط به برندسازی محصولات صنایع دستی را ارائه کرد.

بیش از ۳۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی گلستان امروز در نشست تخصصی بسته‌بندی و راهکارهای تجاری‌سازی صنایع دستی به میزبانی گنبدکاووس شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.