مهدی جمالی نژاد عصر امروز دوشنبه در مراسم افتتاح یک بنای مسکونی بازسازی شده سیل آق قلا، روند ساخت و ساز در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : تمام دستگاه‌های اجرایی با همراهی نهادهای خدمت رسان و بسیج و سپاه با تمام قوت در حال اتمام منازل مردم آسیب دیده از سیل هستند.

وی همچنین در بازدید از عملیات لایروبی گرگانرود در محدوده شهر آق قلا بر استمرار و شتاب بخشی به اتمام هر چه سریعتر این پروژه تاکید کرد.

استاندار گلستان نیز در این بازید گفت: تاکنون ۵۰ درصد از مجموع ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در سیل به مرحله اجرای سقف رسیده و ۹۲ درصد واحدها نیز پی کنی شده است.

هادی حق شناس ادامه داد: تاکنون ۱۷۰ کیلومتر از رودخانه های استان برای پیشگیری از وقوع سیلاب های احتمالی آینده لایروبی شده و مابقی آن نیز در دست اجرا است.

فرماندار شهرستان آق قلا نیز از معرفی ۷ هزار و ۱۲۴ پرونده سیل زدگان این شهرستان برای برخورداری از تسهیلات و کمک های بلاعوض دولت به بانک های عامل خبر داد و گفت: تاکنون یکهزار و ۸۲۳ پرونده احداثی، سه هزار و  ۱۴۸ واحد مسکونی تعمیری و دو هزار و ۱۵۳ پرونده متقاضیان معیشتی برای بهره مندی از تسهیلات و کم های بلاعوض دولت به بانک های عامل معرفی شدند.

شهر ۳۵ هزار نفری آق قلا در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال گرگان مرکز استان گلستان و در مسیر اصلی رودخانه گرگان رود قرار دارد.

بخشی وسیعی در جریان سیل ابتدای امسال بر اثر طغیان رودخانه ها و سر ریز سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر دچار آبگرفتگی شدید شده بود.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.