عبدالرضا دادبود روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه ها در همه محلات گرگان برپا خواهد شد تا شور هفته گرگان با میزبانی از برنامه‌های متنوع ، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها همه مناطق را فرا بگیرد.

وی به برگزاری جشن بزرگ ولادت "خورشید یازدهم" اشاره کرد وافزود: این برنامه به صورت متمرکز در روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه در پارک شهر گرگان برگزار می‌شود و علاوه بر آن، قدمگاه امام حسن عسکری (ع) در بافت تاریخی گرگان گلباران خواهد شد.

سوم ربیع‌الثانی سالروز ورود و سفر امام حسن عسگری (ع) به جرجان بوده که در کتب و منابع مختلف تاریحی از جمله الثاقب فی المناقب، بحارالانوار و الخرائج و الجرائح به آن اشاره شده است.

در سال ۲۵۵ هجری قمری یکی از اهالی گرگان به نام جعفر بن شریف جرجانی عازم مکه شده و در بین راه به سامرا می ‌رود تا وجوهات شرعی مردم منطقه را به امام عسگری (ع) تحویل دهد، امام خطاب به این شهروند گرگانی می فرماید که به شهرت برگرد، ۱۹۰ روز بعد مصادف با صبح روز جمعه سوم ربیع‌ الثانی به موطن خود می ‌رسی، به مردم اعلام کن من غروب همان روز نزد مردم آن منطقه خواهم آمد و این امر محقق می‌ شود که قبل از بازگشت جعفر بن شریف، عرض ارادت مردم منطقه را هم به امام می رساند.

برگزاری تور گرگان‌گردی در بافت تاریخی، مسابقه کتابخوانی مجازی، برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و برگزاری شب شعر، برگزاری المپیاد ویژه معلولان و بیماران خاص، همایش دوچرخه‌سواری، مسابقات والیبال محلات، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، مراسم شبی با پهلوانان در زورخانه پوریای ولی و مسابقات تکواندو از دیگر برنامه‌های شهرداری گرگان برای گرامیداشت هفته فرهنگی گرگان است.

شهردار گرگان به روزشمار هفته فرهنگی گرگان نیز اشاره کردو گفت : روز شنبه ۹ آذرماه امسال به نام «گرگان‌، شهر دوستدار ولایت» و روز یکشنبه « گرگان، شهر اخلاق و رفتارهای زیبا» دوشنبه « گرگان‌، سرزمین چهره‌های ماندگار»، روز سه‌شنبه « گرگان، شهر دارالمومنین»، روز چهارشنبه « گرگان، شهر جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری»، روز پنج‎شنبه «گرگان، شهری که دوستش دارم»، روز جمعه «گرگان، شهر نشاط، سلامتی و پویایی» و روز شنبه ۱۶ آذرماه نیز «گرگان، شهر مفاخر و فرهیختگان» نامگذاری شده است.

با مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان از سوم ربیع الثانی مصادف با ورود پر برکت امام حسن عسگری (علیه السلام) به گرگان تا هشتم ربیع الثانی ولادت آن حضرت هفته فرهنگی گرگان نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.