به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بزرگداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، روز یکشنبه در محل گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس برگزار شد و در آن تعدادی از آزادگان با اهدای شاخه گل و به صورت نمادین مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفتند.

در این آیین که با غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس همراه بود، رئیس دفتر امام جمعه گنبدکاووس در سخنان کوتاهی با بزرگداشت این مناسبت، گفت: آزادگان سرفراز سال‌های طولانی در زندان های رژیم بعثی عراق در اسارت بودند و  پایداری و استقامت آنها ، الگوی مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است.

حجت الاسلام علی بیات افزود: ثمرات و برکات مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی را امروز شاهدیم و موفقیت های کشورمان و شکست دشمنان انقلاب در عرصه های مختلف، ناشی از مقاومت و پایداری ملت ایران و برگرفته از مقاومت و پایداری آزادگان سرفراز در زمان اسارتشان است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب نیز گفت: شهدا و ایثارگران با گذشتن از جان خود و ایثار در راه وطن ، مقاومت را به ملت ایران آموختند و باید این روحیه را حفظ کنیم تا مطابق وعده الهی، نصرت و پیروزی از آن ما شود.

در ادامه این آیین حاضران با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، با آرمان های شهدای انقلاب میثاق دوباره بستند. 

به گزارش ایرنا، در ادامه برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، همایش تجلیل از ۲۷۳ آزاده شهرستان گنبدکاووس نیز فردا ( یکشنبه) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس، این شهرستان۵۱۳ شهید تقدیم کرده است که از این تعداد، ۲۱ نفر شهیده (خانم)، ۱۷۳ نفر اهل سنت، ۳۰ شهید دانش آموز، ۳۳ شهید واقعه منا و سه شهید مدافع حرم هستند.

محمود تمرتاش گفت: علاوه بر آمار شهدا و آزادگان، گنبدکاووس ۱۷۱۰ جانباز (ایثارگر) دارد که ۹۶۷  نفر آنان کمتر از ۲۵ درصد و ۶۷۹ نفر آنان نیز بین ۲۵ تا ۴۹ درصد جانبازی دارند و از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات دریافت می کنند.

۱۸۶۰

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.