محمد کریمی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای فعالیت هر پایگاه پنج نفر در نظر گرفته شده و در مجموع ۸۹۵ نفر در مناطق شهری و روستایی این شهرستان کار جمع آوری نذورات در عید قربان را بر عهده دارند.

وی افزود: در روزهای گذشته نایلون هایی با مهر کمیته امداد، ویژه جمع آوری نذورات توسط پایگاه های کمیته امداد در میان مردم شهرستان توزیع شده است تا هر خانواده بر اساس توان خود حداقل یک کیلو گوشت قربانی اهدا کند.

مسئول اجرایی زکات کمیته امداد کاووس ادامه داد: بعضی اشخاص که توان مالی بیشتری دارند، دام زنده به عنوان نذورات قربانی اهدا می کنند که در مجموع کمک های جمع آوری شده در هر منطقه به مردم نیازمند همان منطقه اهدا میشود.

کریمی نسب گفت: بعد از شناسایی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افرادی که از هیچ ارگان و نهادی حمایت نمی شوند توسط شورای زکات در روستاها، نذورات مردمی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم گنبدکاووس در امر جمع آوری نذورات عید قربان گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال گوشت و دام زنده به عنوان نذورات عید قربان در شهرستان جمع آوری و توزیع شد.  

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه برابر بیست و یکم مرداد عید سعید قربان است و بر اساس رسم دیرینه در این روز مردم برای کمک به نیازمندان قربانی می‌کنند.

کمیته امداد شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال ۹۵ به دو منطقه یک و دو تبدیل شد تا به افزون بر ۱۱ هزار خانوار زیرپوشش با جمعیت تقریبی ۲۵ هزار نفر خدمات رسانی کند. 
۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.