نماینده دو دوره مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم از ابتدای زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و موضوع جدیدی نیست و ادامه هم خواهد داشت، گفت: اگر تحریم داخلی را با مدیریت و استفاده از توانمندی های داخلی حل کنیم، تحریم خارجی بر ما اثر نخواهد داشت.

مرادعلی منصوری رضی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: اگر بتوانیم جریانات سیاسی کشور را در کنار یکدیگر قرار دهیم و از توانمندی همه نیروهای شایسته کشور بهره مند شویم، دیگر فشار خارجی بر ما اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: هشت سال جنگ را در سخت ترین شرایطی که حتی سیم خاردار را در اختیار ما نمی گذاشتند، با موفقیت پشت سر گذاشتیم. ما امروز یک قدرت بزرگ در دنیا هستیم، ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی نشان داد که ما علم، توان و نیروی انسانی مورد نیاز را در داخل کشور داریم.

منصوری رضی با بیان اینکه‌ آن چیزی که ما را رنج می دهد تحریم داخلی توسط خودمان است، خاطرنشان کرد: در بکارگیری مدیران داخلی باید به توانمند بودن، دلسوز بودن و ارتباط داشتن با مردم و وقت گذاشتن برای مردم توجه داشت.

نماینده دوره های هفتم و هشتم مردم آزادشهر و رامیان در مجلس، شرایط آب و هوایی، اقلیمی و جغرافیایی را از نقاط قوت استان برشمرد و گفت: نخبه های علمی و فرهنگی و استعداد های خوبی در استان وجود دارند.    

وی، عدم تعامل لازم بین جریانات سیاسی را بزرگترین ضعف استان دانست و افزود: از همین الان عده ای به دنبال این هستند که مجلس آینده به دست اصولگرایان یا اصلاح طلبان بیافتد، در صورتی که مجلس باید به دست آدم های منطقی و دارای عملکرد مثبت در منطقه بیافتد.

منصوری رضی با انتقاد از عملکرد ضعیف مجلس فعلی، بیان کرد: کسی که تجربه نمایندگی دارد، عملکرد بهتری خواهد داشت. کسانی که تجربه نمایندگی دارند شاید ضعف هایی داشته باشد، اما به طور کلی در موفقیت منطقه شان موثر هستند.

وی به برخی موضوعات عمده اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: پتروشیمی یکی از پروژه بسیار خوب در استان بوده که متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است. گلستان بدلیل اینکه قطب کشاورزی بود، محدودیت هایی در بخش صنعتی داشت اما در سفر سال 84 دکتر احمدی نژاد به استان، این محدودیت ها برداشته شد.

نماینده دو دوره مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در ادامه صحبت های خود، قطع بی رویه درختان در استان و میزان آبهای ورودی از استان خراسان شمالی به گلستان را از ریشه های بروز سیل اخیر در استان دانست و افزود: ما در این سالها نه تنها جنگل را احیاء نکردیم، بلکه آن را از بین هم برده ایم.

منصوری رضی با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت سیل زدگان، تصریح کرد: مسئولین باید به وعده هایی که داده اند عمل کنند. رسیدگی به سیل زدگان در اولویت باشد.

نماینده دو دوره مردم آزادشهر و رامیان در مجلس، به تفکیک استان گلستان از مازندران از 20 سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: ما در آن زمان استان قدرتمند بزرگی به نام مازندران بودیم و امکانات و شرایط خوبی داشتیم اما وقتی از مازندران جدا شدیم، شرایط مان بهتر نشد. آنها کامل بودند و به سمت بالاتر حرکت می کنند اما ما تازه از نو آغاز کردیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.