رحیم تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ارزش ریالی هر سبد غذایی مبلغ یک میلیون و 250 هزار ریال است که توسط 'حمید طاهری' تهیه و توزیع شد.
وی افزود: چند نیکوکار دیگر نیز برای تهیه سبد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان و توزیع آن بین مددجویان این اداره اعلام آمادگی کردند که درصورت تحقق، اطلاع رسانی می شود.
تیموری با قدردانی از کمک های خیرین به کمیته امداد، اضافه کرد: هم اکنون اداره داشلی برون گنبدکاووس، هفت هزار و 325 خانوار با جمعیت 20 هزار و 510 نفر زیر پوشش دارد که تلاش داریم باحمایت خیرین، به خانوارهای باقی مانده نیز سبد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان داده شود.
وی تصریح کرد: از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد بخش داشلی برون گنبدکاووس 310 خانوار آن با جمعیت تقریبی 1300 نفر که درجریان سیل امسال دچار آسیب شدند، در قالب تبصره 14 و به صورت موقت زیرپوشش حمایتی این اداره قرار گرفته اند.
رییس کمیته امداد بخش داشلی برون گنبدکاووس با یادآوری سیل امسال، به کمک های این نهاد به مددجویان آسیب دیده از این رخداد طبیعی اشاره کرد و گفت: از مجموع 600 خانوار شناسایی شده اولیه، خسارات وارد شده به 463 خانوار در ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بیمه طرف قرارداد، مورد تایید قرار گرفت.
تیموری افزود: کمیته امداد پس از فروکش کردن سیل و آبگرفتگی ها، 320 سبد غذایی، 950 پرس غذای گرم، 70 بسته مواد شوینده و 2500 پاکت شیر بین مددجویان سیل زده توزیع کرد.
وی، توزیع برخی اقلام لوازم خانگی مانند 'یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو و موکت' بین 225 خانوار از مددجویان را از دیگر اقدامات کمیته امداد دانست و اضافه کرد: در حادثه سیل اخیر 213 واحد مسکونی مددجویان دچار آسیب شده و نیازمند تعمیرات است و 212 واحد مسکونی دیگر نیز نیاز به بازسازی مجدد دارد.
تیموری تصریح کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق شهری 150 میلیون ریال و درمناطق روستایی 100 میلیون ریال کمک بلاعوض ازسوی کمیته امداد داده می شود و از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تسهیلات احداث مسکن پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه برای تعمیر هر واحد مسکونی مددجویان به تناسب میزان خسارت از 20 تا 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود، ادامه داد: تاکنون این اداره چهار میلیارد ریال تسهیلات تعمیر مسکن و معیشت به مددجویان آسیب دیده از سیل پرداخت کرده است.
کمیته امداد شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و باهدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال 95 به دو اداره مستقل تقسیم شد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.