محمد باقرپور روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: از مبالغ پرداختی، پنج میلیارد و 22 میلیون ریال آن کمک هزینه معیشت بوده که درچهار مرحله به یک هزار و 101 خانوار آسیب دیده از سیل امسال پرداخت شده است.
به گفته وی، میزان کمک هزینه معیشت خانوارهای یک، دو، سه، چهار و پنج نفر به بالا به ترتیب مبلغ سه، چهار، پنج، شش و هفت میلیون ریال بوده است.
باقرپور اضافه کرد: هفت میلیار و 750 میلیون ریال دیگر در قالب وام ضروری زندگی که مبلغ آن بین 20 تا 50 میلیون ریال بوده، به 250 خانوار از مددجویان سیل زده این نهاد پرداخت شده است.
وی، جمعیت زیر پوشش این اداره را پنج هزار و 606 خانوار با جمعیت 10 هزار و 575 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد یک هزار و 324 خانوار با جمعیت سه هزار و 56 نفر در جریان بارش شدید باران در روزهای پایانی سال 97 و وقوع سیل، دچار خسارت شدند.
باقرپور با بیان اینکه تاکنون خسارت 883 خانوار به تعداد 2110 نفر توسط کارشناسان ارزیاب کمیته امداد تایید شده، اضافه کرد: بقیه ارزیابی ها نیز ادامه دارد.
رییس اداره کمیته امداد گنبدکاووس، توزیع سبد غذایی بین 650 خانوار، توزیع لوازم خانگی بین 120 خانوار، تهیه و توزیع 10 مورد علوفه و خوراک دام و توزیع 55 بسته فرهنگی و نیز 82 بسته بهداشتی را از مهمترین اقلام توزیعی این نهاد با مشارکت نیکوکاران بین مددجویان آسیب دیده از زمان فروکش کردن سیل و آبگرفتگی ها تا الان اعلام کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این 497 خانوار نیازمند و آسیب دیده با جمعیت یک هزار و 163 نفر از مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس به صورت موقت زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.
باقرپور همچنین گفت: درجریان سیل امسال 466 واحد مسکونی مددجویان این نهاد در مناطق شهری و روستایی دچار خسارت شدند که 354 واحد آن نیاز به تعمیرات و 112 واحد دیگر نیاز به بازسازی دارد.
وی افزود: کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویان در مناطق شهری مبلغ 150 میلیون ریال و در مناطق روستایی مبلغ 100 میلیون ریال است که از سوی این نهاد به آنان پرداخت می شود.
باقرپور گفت: علاوه بر کمک بلاعوض، مددجویان از تسهیلات پیش بینی شده بنیاد مسکن برای احداث واحد مسکونی آسیب دیده نیز بهره مند می شوند.
وی، از اعزام 82 خانوار از مددجویان سیل زده این نهاد متشکل از برادران و خواهران اهل سنت گنبدکاووس به سفر چهار روزه مشهد مقدس خبر داد و اعلام کرد: این سفر 29 اردیبهشت امسال انجام می شود.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان به دلیل وسعت و آمار بالای مددجویان، از آذرماه 1395 به دو اداره مستقل گنبدکاووس و داشلی برون تقسیم شده است.
درحال حاضر اداره گنبدکاووس دارای پنج هزار و 606 خانوار مددجو با جمعیت 10 هزار و 575 نفر زیرپوشش دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.