به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین بوستان محله بهارستان گنبدکاووس و آیین درختکاری طرح توسعه فضای سبز این بوستان محله ای، گفت: هم اکنون این شهر 160 هزار نفری، 35 بوستان محله ای دارد.
وی با بیان اینکه احداث چهار بوستان محله ای دیگر برای سال آینده در دستور کار شهرداری گنبدکاووس قرار دارد، افزود: برای عملیات اجرایی بوستان محله بهارستان که 2500 مترمربع مساحت دو بخش کودک و ورزش آن است، 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
طعنه گنبدی اضافه کرد: بوستان محله بهارستان که به نام شهید جاوید الاثر 'موسی آزاده توکلی' نامگذاری شده، در مجموع دو هکتار مساحت دارد که بخشی از این مساحت امروز درختکاری و بقیه مساحت آن هم تسطیح و به فضای ورزشی تبدیل می شود.
شهردار گنبدکاووس همچنین گفت: شهرداری احداث سه جاده سلامت ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری شهروندان در حاشیه گرگانرود، بلوار صیاد شیرازی و بوستان انتهای خیابان امامزاده غربی را درحال انجام دارد که بخش قابل توجهی از این جاده ها آسفالت شده و در حال استفاده است.
وی با تاکید برضرورت مشارکت بیشتر شهروندان درحفظ فضای سبز شهری، از غرس هشت هزار اصله نهال از گونه چنار، نارنج و سرو در بوستان های محله ای، حاشیه معابر و خیابان ها، بلوارها و میدان ها و نیز توزیع بخشی از این نهال ها بین مردم برای غرس در حیاط واحد مسکونی یا مقابل آن خبر داد.
طعنه گنبدی گفت: این نهال ها به مناسبت هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند) و با همکاری مشترک شهرداری گنبدکاووس و منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تهیه، توزیع و غرس شدند.
وی همچنین گفت: با توجه به در پیش بودن سال نو، شهرداری گنبدکاووس افزون بر دو میلیون بوته انواع گل های فصلی و 40 هزار اصله درختچه زینتی را در بوستان ها و فضاهای سبز شهری غرس کرده است.
شهردار گنبدکاووس، غرس دو هزار اصله نهال از گونه 'کاج، سنجد تلخ و گز شاهی' در 6 هکتار دیگر از تفرجگاه شهرداری در کیلومتر 15 جاده داشلی برون این شهرستان را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: سال گذشته نیز سه هزار اصله نهال در سطح هشت هکتار از این تفرجگاه 43 هکتاری غرس شد.
طعنه گنبدی افزود: این تفرجگاه جنگلی که به مرور بیشتر مساحت آن نهال کاری و توسط نیروهای شهرداری نگهداری و مراقبت می شود، با هدف توسعه فضای سبز شهری و ایجاد مکانی مناسب برای تفریح شهروندان و نیز جلوگیری از پدیده ریزگردهای نواحی شمالی این شهرستان، ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با حضور معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس، برخی مسئولان، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم محله بهارستان و نیز تعدادی از دانش آموزان و مربیان دبستان غیردولتی آفرینش این شهر برگزار شد، از 6 باغبان و کارگر فضای سبز شهرداری توسط دانش آموزان با اهدای هدایایی تجلیل شد.
شهر گنبدکاووس با مساحت تقریبی 28 کیلومتر مربع درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.