محمد شایسته روز پنجشنبه در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نرخ معلولیت در آزادشهر، یک درصد از نرخ کل کشور بالاتر است و برای پیشگیری از معلولیت، اقداماتی نظیر غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، آگاه سازی کودکان در مدارس، غربالگری ژنتیک و مشاوره به زوجین جوان انجام می شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان آزادشهر 3500 خانوار با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند ، گفت: این رقم 12 درصد کل جمعیت شهرستان است.
رییس اداره بهزیستی آزادشهر افزود: هم اکنون در این شهرستان 32 مرکز حمایتی با مجوز رسمی و نظارت کامل بهزیستی در حال خدمات دهی هستند که مراکز ترک اعتیاد، مشاوره خانواده، کلینیک های مددکاری، مهد کودک، مجتمع های خدمات بهزیستی از جمله آنها هستند.
وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کل کشور تنها 16 مرکز اینچنینی درحال خدمات رسانی به مردم بود ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران حال حاضر در یک شهرستان 32 مرکز با کیفیت بالا وجود دارد.
شایسته بیان کرد: تا سال گذشته 700 خانواده مستمری بگیر در سطح شهرستان داشتیم و بیش از 1000 خانوار دیگر نیز در نوبت بودند که به دلیل عدم تامین اعتبار نمی توانستیم آنها را تحت حمایت قرار دهیم ولی با همت دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی هم اکنون 1995 خانوار درحال مستمری گرفتن از بهزیستی آزادشهر هستند.
وی تصریح کرد: مستمری این خانوارها بصورت ماهانه و با اعتبار 2 میلیارد و 670 میلیون ریال تامین می شود که بسیار قابل توجه است.
شایسته عنوان کرد: چهار مرکز توانبخشی در راستای نگهداری و کمک به معلولان به صورت روزانه و شبانه روزی در سطح شهرستان دایر است که بیش از 150 معلول در این مراکز تحت مراقبت هستند و بهزیستی ماهانه حدود 720 میلیون ریال بابت نگهداری این افراد به مراکز مربوطه یارانه پرداخت می کند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان آزادشهر یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت تدبیر و امید، دستگاه ها موظف هستند سه درصد از نیروهای خود را از معلولیین تامین نمایند ولی این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
مراسم چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی اداره بهزیستی شهرستان آزادشهر با برگزاری جشنواره غذای سالم و به نمایش گذاشتن صنایع دستی خانواده های تحت پوشش با حضور مردم و مسئولان برگزار گردید که در پایان نیز با نظر داوران به 5 غذای سالم برتر هدایایی اهدا گردید.
شهرستان 96 هزارنفری آزادشهر در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.