به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، در این جشنواره که از هفتم تا نهم آذر ادامه داشت، مسابقات عکس و فیلم کوتاه، دوچرخه سواری و رالی خانوادگی، تور گرگانگردی و تور بافت قدیم شهر، بازیهای بومی و محلی و ورزش باستانی، پخت رب کندس( ازگیل وحشی ) و غذا برگزار شد.
شهردار گرگان در مراسم پایانی این جشنواره گفت: پاییز هزار رنگ بهانه‌ای برای توسعه گردشگری گرگان بوده و با تداوم برگزاری آن، ویژگی‌ها و ظرفیت های طبیعت گردی مرکز استان گلستان به مردم ایران بیشتر معرفی می شود.
عبدالرضا دادبود اظهار داشت: یکی از برنامه ها، توسعه بخش های جشنواره در سال های آینده است تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها، پاییز هزار رنگ را به صورت ملی و بین المللی برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، پارک جنگلی النگدره به عنوان بخشی از جنگل های هیرکانی، با مساحت 185 هکتار در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار دارد و در روزهای تعطیل و بویژه فصل تابستان پذیرای گردشگران و شهروندان است.
هیرکانی از قدیمی ترین جنگل های جهان به شمار می رود، این جنگل ها به دلیل رویش درختان انجیلی در پاییز رنگ های گوناگونی به خود می گیرد و بسیار مورد توجه گردشگران است.
برگ های جوان تر انجیلی در این فصل به رنگ بنفش مایل به قرمز بوده و به همراه برگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز، فضایی هزار رنگ به درختان و جنگل های این شهر می دهد.
جنگل‌های هیرکانی در ایران از جنوب غربی دریای خزر آغاز و تا استان گلستان امتداد دارد و با قدمت ۴۰ میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار آمده و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.