به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرمنصور برقعی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: رسیدن به این هدف نیازمند افزایش صدقات، پرداخت زکات و توسعه درآمدها برای تکمیل طرح های در دست انجام است.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات یکی از مهمترین عوامل رفع کامل فقر در کشور بوده و گسترش فرهنگ آن در جامعه نیازمند تلاش بیشتر است.
وی افزود: آشنایی هر چه بیشتر مردم با این توصیه بنیادین مذهبی و عمل به آن می تواند به زدودن فقر از چهره جامعه انجامیده و فاصله طبقاتی را تا حد زیادی برطرف کند.
قائم مقام کمیته امداد کشور با تقدیر از کشاورزان گلستانی گفت: این استان در صدر پرداخت کنندگان زکات کشور قرار دارد و می تواند الگویی مناسب برای دیگر استان های کشور باشد.
پارسال گلستانی ها حدود 38 میلیارد ریال زکات دادند و برای چندمین بار رتبه اول کشور را کسب کردند.
قائم مقام کمیته امداد همچنین بر لزوم تلاش بیشتر برای رفع آسیب ها و کمبودها تاکید کرد و گفت: بر خلاف آن چه گفته می شود علت اصلی بسیاری از نارسایی ها، اعمال تحریم های اقتصادی نیست بلکه سوء مدیریت و نبود برنامه مشخص توسط دولتمردان بر نابرابری ها و تبعیض ها می افزاید.
به گزارش ایرن نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به افزایش جمعیت فقیر کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر شدن تعداد فقرا ناشی از تحریم های اقتصادی است که باید تلاش کنیم اثرات سوء آن را به حداقل برسانیم.
رامین نورقلی پور اظهار داشت: بی تردید در برابر افزایش فشارها تسلیم نمی شویم اما صادقانه باید بپذیریم که تحریم ها در کشور اثرگذار بوده و موجب تشدید گرفتاری و مشکلات مردم شده است.
وی گفت: رسالت مهم مسوولان در این شرایط سخت، فراهم کردن رفاه بیشتر برای مردم و زمینه سازی برای برخورداری آنان از امکانات بهتر است.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مدیران و مسوولان موظف به تلاش و برنامه ریزی بیشتر و بهتر هستند تا نگذارند بیکاری و فقر بیش از این گریبانگیر مردم شود.
در پایان این مراسم از تلاش های امان الله حسین پور تقدیر و اسکندر اسکندری به عنوان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان معرفی شد.
110 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد گلستان هستند و از خدمات آن بهره مند میشوند.
3091/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.