سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت مقدار 231 هزارو 152 تن انواع کالا از گمرکات گلستان صادر شده که از نظر وزنی 79 درصد بیشتر ازمدت مشابه سال قبل است.
وی افزود: پنیر، دوغ، خوراک آماده طیور، رب گوجه فرنگی، انواع میلگرد و آهن، پلی استایرن، سیمان و گل و گیاه از مهمترین اقلام صادراتی از گلستان و کشورهای عراق، ترکمنستان و افغانستان سه مقصد عمده صادرات کالا از این استان در هفت ماه گذشته بوده اند.
حسینی اضافه کرد: در هفت ماه گذشته همچنین مقدار 39 هزار و 488 تن انواع کالا که بیشتر مواد اولیه خط تولید، دانه روغنی و غلات بوده، به ارزش 16 میلیون و 708 هزارو 746 دلار از طریق گمرکات گلستان وارد کشور شده است.
وی تصریح کرد: این میزان واردات کالا که بیشتر از کشورهای چین، ترکمنستان، قزاقستان و پاکستان بوده از لحاظ وزنی 135 درصد افزایش اما از لحاظ ارزشی 13 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرکات گلستان به درآمدهای گمرک این استان در هفت ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: دراین مدت مبلغ 62 میلیارد و 801 میلیون و 419 هزار و 336 ریال درآمد عاید گمرکات گلستان شده که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل 89 درصد رشد دارد.
گمرک اینچه برون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش 'داشلی برون' در فاصله 80 کیلومتری شمال این شهرستان در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان افزوده شده است.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.