به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، رمضانعلی خالقی روز چهارشنبه در مراسم اعزام خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) این شهرستان افزود: از کمک های خیرین، یک میلیارد ریال نقدی و بقیه درقالب کالا و اقلام مورد نیاز زائران بوده است.
وی اضافه کرد: امسال برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در شهر کربلا 97 خادم که 11 نفر خانم و بقیه آقا هستند، اعزام می شوند.
خالقی گفت: این خادمان که دو تیم پزشکی و یک تیم خبازی نیز در میان آنان هستند، از 10 تا 25 صفر به مدت 16 روز از زائران اربعین حسینی از سراسر جهان پذیرایی می کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و متناسب با کمک ها و نذورات مردمی به موکب حضرت یحیی بن زید(ع)، این موکب هر روز از 6 هزار زائر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می کند.
عضو هیات امنای موکب حضرت یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس ادامه داد: کمک ها و نذورات مردم این شهرستان به این موکب چند روز پیش با 9 دستگاه کامیون، تریلی و وانت به شهر کربلا انتقال یافت.
خالقی گفت: علاوه بر پذیرایی از زائران اربعین حسینی، غرفه های خیاطی، آرایشگری مردانه، واکس، حمام و ایستگاه صلواتی نیز در جوارموکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبد در شهر کربلا برپا می شود.
وی با قدردانی از حمایت های فرماندار ویژه و ائمه جمعه گنبد و دیگر ادارات و نهادها از موکب یحیی بن زید (ع) این شهرستان، افزود: امسال اتحادیه خبازان گنبد علاوه بر یک دستگاه پخت نان، هشت تن آرد نیز اهدا کرد.
خالقی همچنین از برگزاری برخی برنامه های فرهنگی از جمله یادواره 513 شهید دوران دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم گنبدکاووس درایام برپایی موکب یحیی بن زید (ع) این شهرستان در کربلا خبر داد.
به گزارش ایرنا، در مراسم اعزام خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبد که از مقابل مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهر انجام شد، امام جمعه، فرماندار ویژه، برخی مسئولان و خانواده خادمان حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.