حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار می رود که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به طور ویژه به مقوله وقف پرداخته و همواره در مورد اهمیت، ضرورت و فواید آن اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: چنین اقدام هایی سبب رغبت هر چه بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد برای عمل به این سنت حسنه، احسان ماندگار و صدقه جاریه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه کمک بسزایی به کاهش مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: امید است هر چه زودتر فرهنگ وقف بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شده و میزان آگاهی آنان از برکات و کارکردهای متعدد وقف نیز افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه وقف ابعاد گسترده ای دارد، ابراز داشت: ظرفیت های متعددی در زمینه وقف در کهگیلویه و بویراحمد موجود است اما تا حدودی مغفول مانده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 23 موقوفه منفعتی ثبت شده در استان، گفت: درآمد حاصل از موقوفه ها باید در راستای نیت واقف هزینه شده و نمی توان کوچکترین تغییر، دخل و یا تصرفی در این زمینه انجام داد.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولی اصلی مدیریت و احیای موقوفه ها در این استان به دنبال تعامل با دیگر دستگاه های اجرایی استان در همین راستا بوده و هرگز جزیره ای عمل نمی کند.
وی افزود: وقف قرآنی یکی از نیازهای ضروری کهگیلویه و بویراحمد برای انجام انواع فعالیت های قرآنی، مذهبی و فرهنگی در این استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ وقف قرآنی در این استان وجود ندارد که نوعی ضعف محسوب می شود.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: واقفان جهادگران عرصه فرهنگ هستند و اقتصاد وقف نیز می‌ تواند کمک قابل توجهی به تحقق اقتصاد مقاومتی کند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.