به گزارش ایرنا، تمامی اعضای حاضر در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه وبویراحمد بر این اصل نیز تاکید کردند که انتخاب یک روز و یا هفته ای به نام این استان باید با حضور و مسیر اندیشه و اظهار نظر نخبگان باشد.
امام جمعه یاسوج نیز با تایید این اصل تاکید کرد: انتخاب روزی مزین به نام کهگیلویه وبویراحمد چنانچه محصول تفکر ، اندیشه و نظر نخبگان باشد اثرگذاری و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی افزود: حضور نخبگان و دانشگاهیان در راستای انتخاب نام استان تا حدود زیادی سبب کاهش حاشیه سازی ها و ذهنیت های قومیتی و منطقه ای در این زمینه خواهد شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: مشارکت و محوریت نخبگان ، دانشگاهیان و کارشناسان امر در انتخاب این موضوع بهترین راهبرد برای جلوگیری از برخی چالش های احتمالی پس از نامگذاری است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: انتخاب روز و یا هفته ای به نام استان ها بر اساس ساختار سازمانی و دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به همه استان ها ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: البته تاکنون برخی ایام و روزها از جمله روز 17 خرداد به مناسبت سالروز ورود و سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان در این زمینه مطرح شده است.
میرمحمدی گفت:کارشناسان معتقدند که با توجه به مصادف شدن روز 17 خرداد با تعطیلات روزهای 14 و 15 خرداد برنامه ها و اهداف این روز را تحت شعاع خود قرار می دهد.
بیش از 60 مناسبت تاریخی به فراخور اتفاقات رخ داده در استان کهگیلویه وبویراحمد احصا شده که باید با تامل و کارشناسی بر روی همه آنها اظهارنظرها مطرح شود تا پس از یک اجماع کلی و در فضایی شورایی و با همفکری نخبگان و کارشناسان یک روز مناسب به نام روز کهگیلویه وبویراحمد انتخاب شود.
موضوع برگزار نشدن شورای فرهنگ عمومی یکی از شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد به خاطر برخی اختلاف های شخصی و سلیقه ای بین دبیر و رئیس شورا نیز دیگر دستورکار نشست امروز شورای فرهنگ عمومی استان بود.
قرار شد که هیاتی توسط شورای فرهنگ عمومی استان و نمایندگانی از سوی دفتر امام جمعه یاسوج و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، استاندار کهگیلویه وبویراحمد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف و رویکرد حل مسله وارد عمل شوند و نتیجه نهایی را به شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کنند.
در صورت حل نشدن این مساله حساس و ضرورت برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در آن شهرستان با وجود تنوع قومیتی، فرهنگی و اجتماعی آن موضوع به مراجع بالاتر و نهادهای مربوطه ارجاع می شود.
بیش از پنج سال است که به دلیل اختلافات شخصی امام جمعه به عنوان رئیس شورا و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد حتی برای یک بار شورای فرهنگ عمومی در آن شهرستان برگزار نشده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.