به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران اظهار داشت: توجه و رسیدگی به مشکلات مردم قبل از درخواست آنان، ساده زیستی و تلاش برای برقراری کامل عدالت از ویژگی‌های خدمتگزاران در حکومت اسلامی است که مورد تاکید دین اسلام و سیره رضوی است.
وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) خواهر امام رضا (ع) و روز دختر در ابتدای این دهه بیان کرد: این بانوی والامقام الگوی کامل یک دختر مسلمان است.
امام جمعه دوگنبدان از دختران جوان خواست تا با حفظ پوشش اسلامی و الگو پذیری از ویژگی‌های حضرت معصومه (س) به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.
وی دهه کرامت را فرصتی مناسب برای تبیین سیره امامان معصوم (ع) در تربیت نسل جوان دانست.
حجازی در بخش دیگری از سخنانش به هفته تکریم امامزادگان اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه به عنوان مراکز فرهنگی نقش مهمی در افزایش وحدت بین مردم مسلمان دارد.
حجازی به وجود بقعه متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) به عنوان یکی از امامزادگان شاخص جنوب کشور در گچساران اشاره کرد و ابراز داشت: معرفی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) نیازمند توجه بیشتری است.
وی تمسک به امامزادگان را سنگ بنای اصلاح جامعه اسلامی دانست.
امام جمعه دوگنبدان هفته حج را به عنوان یکی دیگر از مناسبت‌های مهم برشمرد و گفت: آئین حج تأمین کننده منافع عموم مسلمانان است.
وی افزود: امت اسلامی در حج باید یکپارچه علیه ظلم و کفر به پا خیزند.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.