به گزارش ایرنا، عزیز فیلی عصر دوشنبه در نشست ساماندهی رودخانه بشار یاسوج اظهار داشت: علاوه بر رفع معارضات اجتماعی و دریافت استعلام های زیست محیطی و منابع طبیعی باید طرح های عمرانی یا گردشگری که در اطراف این رودخانه اجرا می شوند آلایندگی محیط زیستی نداشته و به حریم و بستر رودخانه نیز آسیب وارد نکند.
وی افزود: رودخانه بشار یاسوج یکی از جاذبه های گردشگری شاخص این شهر است و باید متولیان امر و دستگاه های اجرایی مربوطه دغدغه بیشتری برای ساماندهی آن داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک کمیته اجرایی برای ساماندهی رودخانه بشار یاسوج با مسئولیت شرکت آب منطقه ای و نظارت دفتر فنی استانداری این استان تشکیل و فعال شود.
فیلی عنوان کرد: در این کمیته تمامی بررسی ها و تصمیم گیری ها در زمینه ساماندهی رودخانه بشار یاسوج گرفته می شود.
وی ابراز داشت: رایزنی ها و پیگیری های لازم برای دریافت اعتبارات ملی به منظور ساماندهی رودخانه بشار یاسوج انجام شود.
فیلی گفت: تجارب ارزنده دیگر استان های کشور برای ساماندهی رودخانه بشار یاسوج مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اطراف رودخانه بشار یاسوج تا پل اول مختار به طول 10 کیلومتر نیازمند ساماندهی است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.
علی داوودی مهر اظهار داشت: یک و نیم کیلومتر از این میزان به عنوان پایلوت و نمونه توسط شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شود و مابقی نیز به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی افزود: طرح مطالعاتی ساماندهی رودخانه بشار یاسوج تهیه و یک پیمانکار ملی دارای تخصص در حوزه مهندسی رودخانه نیز در این راستا تعیین شده است.
داوودی مهر بیان کرد: قبل از آغاز ساماندهی رودخانه بشار یاسوج باید اقدام هایی شامل مقاوم سازی ابنیه ها برای جلوگیری از تخریب بستر رودخانه و تعیین خط حریم آن انجام شود.
وی عنوان کرد: انتظار می رود که اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج ماشین آلات خود را برای ساماندهی رودخانه بشار یاسوج در اختیار شرکت آب منطقه ای استان قرار دهند.
داوودی مهر ابراز داشت: فاصله 10 کیلومتری اطراف رودخانه بشار یاسوج تا پل اول مختار ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری است که باید استفاده بهینه ای از آن شود.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.