به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه یاسوج به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: هم اینک 132 نفر قاضی در دادگستری استان مشغول انجام وظیفه هستند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه اصلح و سازش نیز اقدامات مؤثری در شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد انجام شده، عنوان کرد: در سال گذشته تعداد پنج پرونده قتل با صلح و سازش مختومه شد.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اجرای عدالت و برخورد با مجرمان در زمینه ایجاد امنیت در رتبه اول کشور قرار دارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نزاع های دسته جمعی و فردی و تعرض به اموال عمومی نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و آمار جرائم خشن در استان به شدت پایین است.
وی افزود: ایجاد مدیریت پیگیری پرونده های مهم، گامی اساسی و مؤثر در سرعت عمل و رسیدگی و پیگیری پرونده ها تا حصول نتیجه در این زمینه است.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در این راستا به سبب شناسایی و دستگیری سارقان طلافروشی گچساران و یاسوج از دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های بویراحمد و گچساران و تمامی نیروهای قضایی، امنیتی و انتظامی تشکر کرد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک هیچ گونه پرونده ثبت نشده ای در دادسرا، کلانتری ها و پاسگاه های این استان وجود ندارد.
وی با اشاره به دادرسی الکترونیک، افزود: قوه قضائیه در بین قوای سه گانه در حوزه استفاده از ظرفیت مکانیزه و الکترونیک به جهت دادرسی الکترونیک از سایرین جلوتر بوده و بر خلاف محرومیت و نبود زیرساخت های مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد در رتبه ی دوم کشور قرار دارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به بهره مندی از مزایای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک گفت: از مزایای این سامانه کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و اطلاعات پرونده توسط افراد غیر رؤیت نمی شود.
امام جمعه شهر یاسوج نیز گفت: مساله قضا موضوع بسیار مهم، ظریف و حساسی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: قوه قضائیه تکیه گاه مردم بوده و با انجام وظیفه ی قاضی است که عدل و عدالت برقرار می شود.
وی بیان کرد: کسانی که برای نظام زحمت می کشند توفیق بسیار مهمی است که خداوند به آنها واگذار کرده است.
امام جمعه یاسوج گفت: کسانی که در منصب قضاوت انجام وظیفه می نمایند مجری عدل و عدالت بوده و حافظ نظم، ناموس و اموال مردم هستند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.