به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: مجموعه فعالیت های نظارتی برکار قضات و برخورد قاطع با افراد سودجو و فرصت طلب در راستای رسیدگی به پرونده ها تا حدود زیادی رضایتمندی مردم وجلب بیشتر اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: در راستای برخورد با فعالیت این عده سودجو نیز تعدادی توسط معاونت حفاظت اطلاعات و دادستانی ها شناسایی ، دستگیر و بازداشت شده اند.
کارچاق کن در اصطلاح به افرادی گفته می شود که با حضور در راهروهای دادسراها و دادگستری ها در ظاهر به قصد کمک به افراد گرفتار و ناآگاه به کار قضایی و حقوقی می پردازند اما در حقیقت با هدف سودجویی و کلاهبرداری از طرفین دعوا وارد کار پرونده های قضایی می شوند.
وی به مردم نیز هشدار داد: در دام این افراد سودجو گرفتار نشوند و کار بررسی و رسیدگی به پرونده ها را از مسیرهای قانونی و اصولی خود پیگیری کنند.
مزارعی با اشاره به اینکه تعداد کل پرونده های ورودی به دستگاه قضایی در سال گذشته حدود 180 فقره بوده است، گفت: افزون بر 170 هزار مورد از این پرونده ها رسیدگی شده است.
وی کهگیلویه وبویراحمد را همچنان از استان های امن و با کمترین جرائم خشن در سطح کشور دانست و گفت: دستگاه قضایی استان تامین و احساس امنیت را به عنوان مهمترین نیاز مردم و شهروندان در جای جای این استان سرلوحه فعالیت و برنامه های خود قرار داده است.
مزارعی کاهش محسوس نزاع های دسته جمعی در این استان را یادآور شد و گفت: استفاده از ظرفیت متنفذین و ریش سفیدان و نخبگان فرهنگی از مهمترین عوامل در زمینه کاهش جرائم بویژه این چالش همیشگی در استان بوده است.
وی گفت: افزون بر یک هزار هکتار زمین ظرف یک سال گذشته تاکنون از تصرف سودجویان و زمین خواران در این استان خارج شده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.