ساسان عباسی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 13 مورد از 15 مورد اعضای اهدا شده به بیماران نیازمند اعضا، پیوند داده شده است.
وی افزود: در سال 1397 جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد جوان مرگ مغزی شده 22 ساله دهدشتی بوده است.
عباسی بیان کرد: حدود 200 بیمار دیالیزی در این استان وجود دارد که 50 درصد آن ها قابلیت دریافت کلیه و 40 درصد در نوبت پیوند این عضو حیاتی هستند.
وی عنوان کرد: تعداد بیماران دیالیزی در انتظار پیوند اعضا در این استان چشمگیر هستند.
مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج ابراز داشت: در سال 1396 حدوذ 19 اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که 65 عضو برداشت و 60 مورد آن به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
بیش از پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.
براساس آمارها سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران رخ می‌دهد و روزانه بین هفت تا 10 نفر به دلیل نرسیدن عضو جان می‌سپارند.
این آمار حاکی است که روزانه 20 بیمار مرگ مغزی در کشور بدون اهدای اعضای بدن خود می‌میرند.
براساس گزارش‌های انجمن اهدای عضو ایران در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می‌شود، در هر ۷۰ دقیقه یک نفر در کشور با مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهد، در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
این آمارها نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره‌ای برای زندگی داشته باشند.
جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو بیش از 70 سال سن داشته است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.