پروانه نیک مرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها 682 فرصت شغلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد به وجود خواهد آمد.
وی افزود: از مجموع طرح های بررسی شده در کمیته فنی اشتغال ،32طرح در زمینه اشتغال روستایی و21طرح نیز در زمینه اشتغال فراگیر تصویب شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از اهداف کمیته فنی اشتغال ،ایجاد اشتغال پایدار و جذب تسهیلات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه استان است.
وی عنوان کرد: از ابتدای بهمن سال جاری تاکنون تعداد ۱۷۰طرح با۵۹۶ میلیاردریال و یکهزار و 549 نفر اشتغالزایی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ،روستایی و عشایری به بانک ها معرفی شده است.
هر هفته کمیته فنی و کارگروه استانی اشتغال تشکیل می‌شود تا زمینه جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کند.
پیش از این در سال جاری 62 طرح اشتغالزا با 524 نفر اشتغالزایی در کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد تصویب و به سیستم بانکی ارجاع شده بود.
هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.
بانک مرکزی 200 هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 70 میلیارد ریال است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.