عبدالهاشم حسن نیا عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: مجموع اعتبارات حوزه راهداری در سراسر کشور در سال جاری افزون بر 25هزار میلیارد ریال بوده است.
وی افزود:از این میزان اعتبار در سال جاری کمتر از 20 درصد آن تاکنون تخصیص داده شده است.
وی در ادامه یاداور شد: افزون بر 6 ونیم میلیون تن آسفالت در 10ماه گذشته سال جاری برای لگه گیری جاده های کشور در استان های مختلف استفاده شده است.
حسن نیا ادامه داد: این میزان آسفالت استفاده شده حدود 25درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی بدون اشاره به میزان راه های اصلاح شده و لگه گیری جاده ها،کمبود اعتبار را دلیل اصلی کاهش آسفالت در سطح جاده های کشور ذکر کرد.
براساس آمار حدود90 هزار کیلومتر راه اصلی و 130 هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد نیز با داشتن یک درصد جمعیت کشور حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
حسن نیا بهمراه داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور روز چهارشنبه برای بازدید و بررسی وضعیت راه های کهگیلویه وبویراحمد با دعوت استاندار به این استان سفر کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در بازدید میدانی از برخی جاده ها و طرح های راهسازی، وضعیت ایمنی راه های این استان را پایین دانست وگفت: برای رفع نقاط حادثه خیز و افزایش سطح ایمنی جاده ها در کهگیلویه وبویراحمد اعتبارات لازم پیش بینی خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز میزان اعتبار لازم برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز در این استان را افزون بر 2 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
بیش از 100 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های کهگیلویه وبویراحمد شناسایی شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.