سردار مهدی انصاری چهارشنبه شب در جمع مردم گچساران در محل مسجد صاحب‌الزمان برخورد قاطع با مختلفان و اقدام‌های پیشگیرانه را علت کاهش نزاع‌های دسته جمعی اعلام کرد و افزود: زیربنای تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، امنیت است.
وی بیان کرد: پیشگیری از وقوع نزاع جزء مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کهگیلویه و بویراحمد است.
انصاری تصریح کرد: پس از ارتقای شاخص‌های امنیتی در این استان میزان وقوع جرائمی از قبیل سرقت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد در استان کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کاهش آمار سرقت و نزاع‌های دسته جمعی نشان دهنده تلاش صادقانه ناجا در این استان است.
وی اظهار داشت: 120 کارگاه آموزشی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی امسال در ناحیه آموزشی آموزش و پرورش این استان برگزار شد.
انصاری ادامه داد: بیش از یکهزار نفر دانش آموزش در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند و راه‌های پیشگیری از جرائم را فرا گرفتند.
وی گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی به مردم می‌تواند در کاهش آسیب اجتماعی مؤثر باشد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد امسال در میان تمامی استان‌های کشور رتبه نخست را در پیشگیری از وقوع سرقت و رتبه سوم کشور در مقابله با جرائم به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: بیش از 200 نفر از نیروهای نظامی این استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در این استان فعال است.
سردار انصاری با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در فضاهای مجازی عنوان کرد: در این فضای مجازی هرکسی از سهم خود مطلب، حرف و خبری را منتشر می‌کند یا به مسئولان بی احترامی می‌کند.
وی با بیان اینکه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده قاتل مأمور نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در 16 شهریور امسال بی‌گناه به هلاکت رسیده گفت: این فرد 17 مورد بزهکاری خشن، مجروح کردن 2 نفر، پنج فقره سرقت با سلاح گرم و فرار از زندان را قبل از به شهادت رساندن سرگرد نیروی انتظامی «عبدالخالق فرزادیان» را در پرونده خود داشته است.
سروان «عبدالخالق فرزادیان» یکی از مأموران پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد شهریور امسال در درگیری و تعقیب و گریز با سارق حرفه‌ای و شرور مسلح در یکی از روستاهای شهرستان گچساران به شهادت رسید.
وی ادامه داد: نیرو انتظامی با هیچ‌شخصی دشمنی ندارد و با بزهکاران و خلافکاران برخور‌د قانونی خواهد کرد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج نفر متخلف در زمینه سرقت از طلا فروشی گچساران دستگیر شدند که 2 برادر نفر اصلی این ماجرا هستند.
سارقان حرفه‌ای طلا فروشی در 6 شهریور امسال با حمله مسلحانه به یک جواهر فروش در خیابان بلادیان شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران 2 تن را کشته، یک نفر را زخمی و مقدار هشت کیلوگرم طلا را به سرقت برده و از آن زمان تاکنون متواری بودند که در 15 آذر ماه امسال دستگیر شدند.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.