فرج الله راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 800 نفر از سربازان وظیفه سپاه فتح و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال جاری از آموزش های فنی و حرفه‌ای بهره مند می شوند.
وی افزود: تعامل، هماهنگی و رایزنی های لازم در این زمینه توسط مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد با فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه فتح استان انجام شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این آموزش ها به مدت حدود 2 و نیم ماه در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت به سربازان وظیفه سپاه فتح و نیروی انتظامی استان ارائه خواهد شد.
راد بدون اشاره به رشته ها، عنوان کرد: سربازان وظیفه شرکت کننده در این دوره های آموزشی در صورت موفقیت در آزمون های کتبی و عملی گواهینامه بین المللی فنی و حرفه ‌ای دریافت می ‌کنند.
11 مرکز دولتی وابسته به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک در استان فعالیت می کنند که از این تعداد سه مورد ویژه آقایان، سه مورد ویژه بانوان، چهار مورد دومنظوره و یک مورد نیز در زمینه فناوری اطلاعات است.
77 آموزشگاه آزاد وابسته به اداره کل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در استان وجود دارد که از این تعداد 29 مورد در شهرستان بویراحمد، 18 مورد در شهرستان گچساران، 13 مورد در شهرستان کهگیلویه، شش مورد در شهرستان بهمئی، چهار مورد در شهرستان دنا، سه مورد در شهرستان لنده، 2 مورد در شهرستان چرام و 2 مورد نیز در شهرستان باشت در حال ارائه آموزش های مهارتی لازم به متقاضیان هستند.
190 مربی آموزش های مهارتی را به متقاضیان شرکت کننده در مراکز دولتی و خصوصی کهگیلویه و بویراحمد ارائه می دهند که از این تعداد 160 نفر حق التدریس پاره وقت و 30 نفر نیز رسمی تمام وقت هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.