به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: این استان با همکاری استان های فارس، بوشهر و هرمزگان یک موکب در مرز شلمچه به نام سیدالشهدا (ع) دایر کرده و علاوه بر آن نیز دارای سه موکب در بقاع متبرکه استان شامل بی بی حکیمه (س)، امامزاده جعفر (ع) و امامزاده قطب الدین (ع) واقع در سه راهی بهبهان - گچساران - دهدشت برای خدمات رسانی به زائران حسینی است.
وی افزود: موکب کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه در قالب 10 تخته چادر هر کدام به ابعاد پنج در 10 متر و با استقرار 25 عامل اجرایی از این استان و فارس، بوشهر و هرمزگان برپا شده و روزانه نیز به طور میانگین سه هزار نفر زائر می توانند در آن اسکان داده شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر اسکان و پذیرایی زائران حسینی در موکب این استان واقع در مرز شلمچه خدمات فرهنگی از جمله پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی غرفه کودک و نوجوان در قالب خیمه معرفت و توزیع بسته های فرهنگی نیز ارائه می شود.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: تاکنون پنج تن سیب درختی توسط مردم کهگیلویه و بویراحمد و به طور خودجوش برای پذیرایی از زائران حسینی این استان اهدا شده در حالی که سهمیه در نظر گرفته شده 12 تن است.
وی ابراز داشت: تصاویر تعدادی از شهدای مدافع حرم کشور و تصویر سردار ستار اورنگ تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در کنار موکب این استان در مرز شلمچه نصب می شود.
وی گفت: هر چند که کهگیلویه و بویراحمد موقوفه ای برای تأمین هزینه های عزاداری امام حسین (ع) ندارد اما مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت (ع) استان تاکنون از هیچ تلاشی در این زمینه و تهیه امکانات مورد نیاز زائران حسینی در موکب ها دریغ نکرده اند.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: دشمنان از اربعین حسینی و حضور گسترده شیعیان در آیین باشکوه پیاده روی به همین مناسبت هراس دارند و درصدد کمرنگ کردن عزاداری های عاشورا هستند اما به لطف الهی هرگز موفق نخواهند شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.