به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام عبدالصالح شمس‌ اللهی روز دوشنبه در جمع راهپیمایان حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در یاسوج با تسلیت ماه محرم، اظهار داشت: معطوف شدن فرایض امر به معروف و نهی از منکر به چند مسأله خاص به‌ویژه حجاب و عفاف از آفات مهم به شمار می‌رود حال آنکه منکرهای چشمگیری در کشور رایج است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص مسأله حجاب و عفاف نیست و امروزه ربا جزء بزرگترین منکرها در کشور محسوب می‌شود.
مدرس حوزه و دانشگاه و عضو پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم بیان کرد: هر چند که بدحجابی یکی از منکرهای مهم کشور است اما معلول برخی دیگر از عوامل به شمار می‌رود.
شمس اللهی عنوان کرد: هم اینک منکرهایی در کشور وجود دارد که بزرگتر و بالاتر از بدحجابی است و چنانچه این منکرها حل شود وضعیت حجاب و عفاف نیز بهبود می‌یابد.
وی ابراز داشت: بر اساس آیات و روایات متعدد عمل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر آنکه وظیفه مردم است جزء رسالت‌های اصلی مسئولان اجرایی نیز خواهد بود.
این راهپیمایی با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان اجرایی و متولیان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از میدان شهدای نیروی انتظامی تا میدان هفتم تیر شهر یاسوج مرکز این استان برگزار شد.
این راهپیمایی به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد برگزار و شعارهای مطرح شده در آن نیز شامل «لبیک یا حسین» (ع)، «هیهات من الذله»، «امت انقلابی ذلت نمی‌پذیرد» و «قوه قضائیه اقدام انقلابی» بود.
در پایان این راهپیمایی بیانیه 12 ماده‌ای در زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بیان اهمیت و ضرورت عمل به این 2 فریضه مهم دینی قرائت و شرکت کنندگان با سردادن فریاد «الله اکبر» مفاد آن را تأیید کردند.
اول تا هفتم محرم هر سال به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.