زواره آزادپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد درخت با هدف افزایش کمی و کیفی و افزایش بازار پسندی با استفاده از اقلام داخلی و خارجی پیوند داده شد.
وی از تولید 11 هزار و 500 تن گردو در باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: عملیات برداشت محصول گردو در باغستان‌های این استان هم اکنون در حال انجام است.
آزادپور تصریح کرد: این میزان محصول گردو در سطح 6 هزار و 300 هکتار از باغ‌های بارور شهرستان‌های بویراحمد، دنا، کهگیلویه و چرام تولید شده است.
وی میزان تولید گردوی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را 10 هزار و 600 تن عنوان کرد و افزود: به دلیل تغذیه مناسب، رسیدگی بهتر و کم شدن میزان پدیده سرما زدگی میزان تولید محصول گردو امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
آزادپور تصریح کرد: بخشی از محصول تولید شده گردو در بازارهای محلی کهگیلویه و بویراحمد و بقیه آن به استان‌های مجاور صادر می‌شود.
آزادپور گفت که پیش بینی می‌شود امسال 270 تا 280 هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.
بیش از 43 هزار و 402 هکتار باغ در این استان وجود دارد که از این میزان بیش از یک هزار و 245 هکتار آن میوه‌های هسته دار تابستانی است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.