داوود راهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخذ مجوز و زمین مورد نیاز نیروگاه برق 500 مگاواتی در منطقه لیشتر در شهرستان گچساران در مراحل پایانی است و عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
وی همچنین از تأمین زمین و انجام عملیات تسطیح یک نیروگاه برق 25 مگاواتی در نزدیکی شهر دوگنبدان خبر داد و افزود: این طرح نیز به‌زودی کلنگ زنی می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد همچنین از صدور مجوز 2 نیروگاه 500 و 25 مگاواتی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: این طرح‌ها در مرحله تملک زمین است.
راهزادی با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه برق در ایجاد اشتغال پایدار بیان کرد: ساخت نیروگاه برق در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نقش آفرینی در تأمین برق صنعتی و اشتغال نقش ارزنده‌ای در توسعه این خطه دارد.

**رکورد بی‌سابقه مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال
وی از افزایش 12.9 درصدی میزان مصرف برق در بخش خانگی و 38 درصدی در بخش عمومی در تابستان امسال خبرداد.
راهزادی تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف و افزایش بی‌سابقه گرمای هوا از دلایل افزایش بی‌سابقه مصرف برق در تابستان امسال بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرستان بهمئی 32 مگاوات پیک روزانه مصرف برق در تابستان امسال ثبت شد که در شهرستانی با 11 هزار مشترک نشان از مصرف بالایی دارد.
وی بیان کرد: شهرستان گچساران با پیک مصرف 100 مگاوات و مصرف پنج ماهه نخست سال که 444 هزار مگاوات بود رکورددار مصرف برق این استان در سال جاری است.
راهزادی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان گچساران و نفتخیزبودن این منطقه ابراز داشت: میزان مصرف برق در گچساران بیشتر از سایر شهرستان‌های این استان است.

** استفاده از انرژی‌های نوین برای تأمین برق مناط محروم
وی همچنین از نصب 70 دستگاه نیروگاه خورشیدی در مناطق سختگذر و دوردست این استان خبر داد.
راهزادی مناطق سرتنگ لیراب سرآسیاب ممبی و در حوزه زیلایی از مهمترین مناطق نصب این نیروگاه‌هاست که در برخی مناطق به دلیل نبودن جاده با چهارپایان و به سختی حمل شد.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر دارای حدود 230 هزار مشترک برق است که نیم درصد از آن صنعتی است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.