محمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 920 میلیارد ریال به تکمیل طرح جاده پاتاوه به دهدشت و بقیه برای تکمیل چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان در نظر گرفته شده است.
مدیر ساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: 10 کیلومتر از طرح جاده پاتاوه به دهدشت در هفته دولت امسال بهره برداری خواهد شد.
وی بیان کرد که 28 کیلومتر از این جاده در سال جاری بهره برداری شد.
پروژه ملی پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای دو و چهار این طرح نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
احمدی با یادآوری اینکه 25 کیلومتر از جاده گچساران به بهبهان در سال جاری بهره برداری شده است، بیان کرد: 15 کیلومتر دیگر در این مسیر نیز در نیمه دوم سال 1396 زیر بار ترافیک خواهد رفت.
احمدی تصریح کرد که طرح چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان با طول 150 کیلومتر در حال اجراست.
وی ابراز داشت: 108 کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،25 کیلومتر در استان فارس و 17 کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در کاهش سوانح جاده‌ای به دلیل ترانزیتی بودن این مسیر افزود: با تکمیل این جاده، تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد خواهد شود.
احمدی با اشاره به محور مواصلاتی بابا میدان- گچساران و نقش مهم آن در کاهش ترافیک اظهار کرد: این راه ارتباطی محور یکی از جاده‌های مهم پرترافیک جنوب کشور محسوب می‌شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال شاهد حجم زیاد تردد است که با تکمیل و دوخطه کردن آن بخش مهمی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.