به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز یکشنبه در نشست «بیوتروریسم» کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌های استان رسالت سنگینی در این زمینه داشته و انتظار می‌رود بیش از پیش فعالیت کنند.
وی افزود: آن دسته از سایت‌های محلی کهگیلویه و بویراحمد که هفته قبل شایعه آلودگی سمی آب آشامیدنی شهر مادوان و برخی روستاهای اطراف آن از جمله مهریان و بلهزار در شهرستان بویراحمد را منتشر کرده بودند شناسایی و به مراجع قضایی استان معرفی شوند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید با این سایت‌ها برخورد جدی شود زیرا با چنین اقدامی سبب به هم زدن امنیت روانی اهالی شهر مادوان و روستاهای مهریان و بلهزار شهرستان بویراحمد و مردم دیگر نقاط استان شدند.
محمدی خواستار اندیشیدن تـمهیدات لازم از جمله تهیه تانکرهای سیار آب‌رسانی برای مواقع ضروری و هنگام بروز مشکلات احتمالی درزمینهٔ تأمین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که حدود 97 درصد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع این استان عمدی است و با هدف تصرف اراضی ملی اطراف آنها توسط افراد سودجو انجام می‌شود.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: مشکلات کمبود اعتبار، امکانات و تجهیزات به‌ویژه بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی افزود که آفات و بیماری‌های سوسک چوب خوار، سوسک بلوط خوار و پروانه جوانه خوار بلوط هر چند وقت یک‌بار در استان بروز می‌کند و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.
هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل مهم گسترش این نوع آفات و بیماری‌ها در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه جنگل‌های بلوط بروز خشک‌سالی‌های چند سال اخیر است.
«بیوتروریسم» شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و یا سموم توسط دشمن است که با هدف به مخاطره انداختن سلامت و جان انسان‌ها انجام می‌شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.