به گزارش ایرنا مجید محنایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کمیته به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با عضویت مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل بازرسی استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و همه جوانب این حادثه در حال بررسی و پیگیری است.
معاون استاندار افزود: علت یا عوامل این حادثه دلخراش و انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد در حال بررسی است و پس از روشن شدن همه زوایا، علت این انفجار از طریق رسانه‌ها به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
محنایی از اقدامات و پیگیری مستمر و مداوم اعضای این کمیته ویژه جهت مشخص شدن عوامل حادثه خبر داد و افزود: معاون عمرانی استاندار در یاسوج و همچنین مدیرکل دفتر اقتصادی نیز در شیراز علاوه بر عیادت مصدومان، پیگیر روند درمان و احقاق حقوق آنان هستند.
معاون اقتصادی استاندار گفت: موضوع و روند بررسی انفجار کارخانه فولاد بویراحمد با دستور ویژه استاندار و تا تعیین نهایی وضعیت مصدومان و جان باختگان و همچنین مشخص شدن کامل حادثه و روشن شدن علت انفجار، از سوی اعضای این کمیته ادامه دارد.
در حدود ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه، یکم خرداد ماه انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد.
در اثر این انفجار 9 نفر از کارگران دچار سوختگی و مجروحیت شدند.
مصدومان حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که از این تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ۶ نفر دیگر دچار سوختگی شدید شده بودند.
با هماهنگی با مراکز درمانی استان‌های فارس و اصفهان ۳ نفر به اصفهان و ۳ نفر به شیراز اعزام شدند.
2 نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند جان خود را از دست دادند.
علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تیمی از دستگاه‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، اداره کار در حال بررسی و تحقیقات لازم در زمینه ایمنی کار و بیمه هستند.
کارخانه فولاد بویراحمد تنها کارخانه فولاد استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شمس فولاد نقش مهمی در توسعه استان دارد و زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر را فراهم کرده است.
فاز یک مجتمع فولاد بویراحمد با اشتغال‌زایی مستقیم ۵۸۲ نفر در سال ۸۲ کلنگ زنی و در سال ۸۸ به بهره‌برداری رسید.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.