عبور 2 رودخانه بزرگ «بشار» و «خرسان» از شهرستان 43 هزار نفری دنا در 35 کیلومتری یاسوج موقعیت ویژه‌ای به بخش کشاورزی دنا به‌ویژه در بخش توسعه طرح‌های شیلاتی داده است.
فضل الله آذرفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این میزان ماهی سردآبی از 60 مزرعه با ظرفیت سه هزار تن در دوره تولید می‌شود.
وی از بهره برداری 2 مزرعه بزرگ پرورش، هر کدام به ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن ماهی سردآبی در روستاهای «چناربرم» و «خرسان» در 2 ماه آینده خبر داد و افزود: شهرستان دنا به دلیل کیفیت بالای آب رودخانه‌های خرسان و بشار به‌عنوان پایلوت تولید ماهی قزل آلا در جنوب کشور معرفی خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی دنا با بیان اینکه 2 طرح بزرگ پرورش ماهی چنابرم و خرسان برای 200 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، افزود: برای این طرح‌ها 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی از تولید موفقیت آمیز ماهی خاویاری در سطح محدود در مزرعه پرورش ماهی سردآبی یک هزار تنی روستای «ده شیخ» دنا خبر داد و اظهار داشت که با توجه به اقتصادی بودن پرورش ماهی خاویاری توسعه این فعالیت به راندمان تولید کشاورزان کمک خواهد کرد.
شهرستان دنا دارای هفت هزار هکتار باغ با تولید سالانه 60 هزار تن محصول، 18 هزار هکتار زمین‌های زراعی بوده که از این سطح چهار هزار چهار هکتار آبی است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.